Używany Chrysler 300C - typowe awarie i problemy

Ogromne błyszczące felgi, 8-cylindrowy mięsień pod maską, muskularna sylwetka przywodząca na myśl czołg i maleńkie okienka – taki właśnie jest Chrysler 300C.

Chrysler 300CChrysler 300C
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Chrysler
Artur Kuśmierzak

Nie ma w nim nowatorskich rozwiązań ani elektronicznych nauczycieli stale poprawiających kierowcę („siedź prosto”, „przyhamuj, jedziesz za szybko”). To limuzyna prosta prawie jak budowa cepa, dzięki czemu ma wyrazisty charakter, a w wersji SRT8 potrafi zaskoczyć nawet najbardziej wybrednego fana niemieckich podrasowanych sedanów.

Historia modelu

Samochód w ramach oszczędności został opracowany na bazie nieco już przestarzałej płyty podłogowej, której dawcą był Mercedes klasy E W210. Nie było to jedyne auto, z którego części zaadaptowano do amerykańskiego krążownika. Część pochodzi także z nowszej generacji E klasy W211.

Dwa lata po premierze do salonów zawitała wersja z silnikiem wysokoprężnym 3,0 CRDi o mocy 218 KM. Jak się zapewne domyślacie, diesel miał być mieczem, którym Chrysler zawojuje Europę. Niestety ze względu na współpracę z Mercedesem amerykańska limuzyna była na straconej pozycji. Chrysler 300C nie mógł być przecież bardziej luksusowy niż E klasa, na takie zagranie z pewnością nie zgodziliby się Niemcy.

W 2007 roku auto przeszło facelifting i na rynku gościło aż do 2011 roku. Wówczas marka zniknęła z europejskiego rynku, ustępując miejsca bliźniaczym modelom spod znaku Lancii. Samochód był produkowany w USA, Kanadzie, a nawet Austrii.

Silniki

  • V6 2,7 (193 KM)
  • V6 3,5 (254 KM)
  • V8 5,7 HEMI (345 KM)
  • V8 6,1 HEMI (431 KM) SRT8

Diesle:

  • V6 3,0 CRDi (218 KM)

Oszczędnym polecam przede wszystkim jednostkę wysokoprężną konstrukcji Mercedesa, która poza awariami układu wtryskowego, defektem przepustnicy i zacierającą się turbosprężarką nie powinna sprawiać większych problemów. Co prawda naprawy będą wymagały głębszego sięgnięcia do kieszeni, ale silnika Diesla odwdzięczy się niskokaloryczną dietą i oszczędnościami na stacjach paliw.

Odradzam benzynowe silniki V6 - ani 193-, ani 254-konny motor nie grzeszą osiągami. Mocniejszy motor V6 pierwszą setkę osiąga w około 9 s, a diesel robi to o prawie pół sekundy szybciej. Teoretycznie różnica jest niewielka, ale w praktyce dzięki dużo wyższemu maksymalnemu momentowi obrotowemu diesel jest dużo elastyczniejszy.

Chrysler 300C Touring
Chrysler 300C Touring © mat. prasowe / Chrysler

Prawdziwi fani amerykańskich aut powinni się zainteresować motorami V8 HEMI, a zwłaszcza topową wersją SRT8. Rozpędza się ona do ponad 270 km/h, osiągając pierwszą setkę w około 5 s. Musimy jednak pamiętać, że podczas jazdy miejskiej Chrysler 300C z najmocniejszymi silnikami spokojnie zużyje ponad 20 l/100 km.

Awaryjność

Przed zakupem trzeba koniecznie zwrócić uwagę na wycieki z okolic łączenia silnika ze skrzynią biegów - dotyczy 4-biegowych przekładni automatycznych. Nietrwała jest też przekładnia kierownicza, która w zdecydowanej większości egzemplarzy będzie już wymagać regeneracji.

Bardzo szybko zużywają też podzespoły zawieszenia, w tym między innymi łączniki stabilizatorów i wahacze. Zdarzają się też przypadki niedomagania elektryki: przepalające się żarówki podświetlenia zegarów, uszkodzenie panelu sterującego klimatyzacją, defekt alternatora, szwankujące radio, a także różnej maści czujników.

Naszym zdaniem

Amerykańska kolubryna z pewnością nie wszystkim przypadnie do gustu. Dla rodzin z dziećmi Chrysler przewidział wersję kombi, ale nie liczmy na przesadnie pojemny kufer. Tu przede wszystkim ważny jest design, a nie przestronność. Jednych zniechęci słabej jakości wnętrze, inni będą obawiać się o koszty eksploatacji i dostępność części zamiennych. Chrysler 300C na rynku aut używanych kosztuje od 36 000 nawet do około 90 000 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne