Brabus A 220 CDI D3 (2013)
Kilka dni temu Brabus zaprezentował najmocniejszą wersję Mercedesa klasy A z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Chodzi o odmianę A 220 CDI D3 z 210-konną jednostką napędową.
Z pewnością w sprzedaży i montażu pakietów tuningowych do najmniejszego Mercedesa Brabus upatruje okazji do niezłego zarobku. W związku z tym firma z Bottrop cały czas dokłada nowe wersje silnikowe do swojej palety dotyczącej Mercedesa klasy A. Na początku grudnia ubiegłego roku tuner wypuścił na rynek model A 200 CDI D2, a teraz przedstawił auto z mocniejszym silnikiem.
W Mercedesie A 220 CDI producent instaluje 4-cylindrową jednostkę silnikową o objętości skokowej 2,1 l. Konstrukcja ma bezpośredni zasobnikowy wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę z kierownicami o zmiennym ustawieniu.
Dzięki takiej budowie motor giganta ze Stuttgartu w modelu A 220 CDI charakteryzuje się mocą 170 KM przy 3400-4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny przy 1400-3400 obr./min.
Po interwencji mechaników tunera – czyli po zainstalowaniu wpinanego w magistralę CAN modułu Eco PowerXtra - silnik Mercedesa zyskał 40 KM i 60 Nm. Zatem teraz 2,1-litrowiec ma 210 KM mocy maksymalnej i 410 Nm momentu obrotowego. Obroty mocy i momentu pozostały na niezmienionym poziomie.
Mercedes A 220 CDI ma dwusprzęgłową zautomatyzowaną 7-biegową skrzynię przekładniową, która jest ustawiona w poprzek i przekazuje moc wyłącznie na przednie koła samochodu. W porównaniu z fabrycznym autem wóz Brabusa jest szybszy o 0,30 s w sprincie do setki (100 km/h osiąga po 7,90 s) i uzyskuje wyższą o 10 km/h prędkość maksymalną (230 km/h zamiast 220 km/h).
W szarym hatchbacku tuner nie tylko podniósł parametry jednostki napędowej, ale również dokonał szeregu innych ulepszeń. Auto brzmi nieco bardziej sportowo za sprawą układu wydechowego ze środkowym tłumikiem o zmniejszonych oporach wewnętrznych, który jest zakończony dwiema podwójnymi końcówkami rur wylotowych.
Auto ma 19-calowe felgi Monoblock F o szerokości 8,5”, które ubrano w opony 235/35 R 19 (z przodu i z tyłu). Koła są dodatkiem do kitu stylistycznego obejmującego listwę pod przednim zderzakiem, niewielką osłonę między rurami wydechowymi oraz rzucający się w oczy spojler dachowy z tyłu.
Wnętrze małego Mercedesa jest seryjne, ale i do niego Brabus proponuje kilka dodatków. Są to chromowane dźwigienki zmiany biegów (do pojazdów ze zautomatyzowaną skrzynią biegów), nowe rygle drzwi, dywaniki z logo tunera, podświetlane logo na progi oraz aluminiowe pedały.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, OM 651 DE 22 LA, ZS
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Objętość skokowa: 2143 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka VGT
- Moc maksymalna: 210 KM przy 3400-4000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 97,99 KM/l (seryjny – 79,33 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 1400-3400 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock F
- Koła tylne: 8,5 x 19” Monoblock F
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 235/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1485 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,07 kg/KM (seryjny – 8,74 kg/KM)
- Długość: 4292 mm
- Szerokość: 1780 mm
- Rozstaw osi: 2699 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,90 s
- Prędkość maksymalna: 230 km/h
Źródło: Brabus