Brabus A 220 CDI D3 (2013)

Kilka dni temu Brabus zaprezentował najmocniejszą wersję Mercedesa klasy A z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Chodzi o odmianę A 220 CDI D3 z 210-konną jednostką napędową.

Obraz
Olgierd Lachowski

Z pewnością w sprzedaży i montażu pakietów tuningowych do najmniejszego Mercedesa Brabus upatruje okazji do niezłego zarobku. W związku z tym firma z Bottrop cały czas dokłada nowe wersje silnikowe do swojej palety dotyczącej Mercedesa klasy A. Na początku grudnia ubiegłego roku tuner wypuścił na rynek model A 200 CDI D2, a teraz przedstawił auto z mocniejszym silnikiem.

Obraz

W Mercedesie A 220 CDI producent instaluje 4-cylindrową jednostkę silnikową o objętości skokowej 2,1 l. Konstrukcja ma bezpośredni zasobnikowy wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę z kierownicami o zmiennym ustawieniu.

Dzięki takiej budowie motor giganta ze Stuttgartu w modelu A 220 CDI charakteryzuje się mocą 170 KM przy 3400-4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny przy 1400-3400 obr./min.

Obraz

Po interwencji mechaników tunera – czyli po zainstalowaniu wpinanego w magistralę CAN modułu Eco PowerXtra - silnik Mercedesa zyskał 40 KM i 60 Nm. Zatem teraz 2,1-litrowiec ma 210 KM mocy maksymalnej i 410 Nm momentu obrotowego. Obroty mocy i momentu pozostały na niezmienionym poziomie.

Obraz

Mercedes A 220 CDI ma dwusprzęgłową zautomatyzowaną 7-biegową skrzynię przekładniową, która jest ustawiona w poprzek i przekazuje moc wyłącznie na przednie koła samochodu. W porównaniu z fabrycznym autem wóz Brabusa jest szybszy o 0,30 s w sprincie do setki (100 km/h osiąga po 7,90 s) i uzyskuje wyższą o 10 km/h prędkość maksymalną (230 km/h zamiast 220 km/h).

Obraz

W szarym hatchbacku tuner nie tylko podniósł parametry jednostki napędowej, ale również dokonał szeregu innych ulepszeń. Auto brzmi nieco bardziej sportowo za sprawą układu wydechowego ze środkowym tłumikiem o zmniejszonych oporach wewnętrznych, który jest zakończony dwiema podwójnymi końcówkami rur wylotowych.

Obraz

Auto ma 19-calowe felgi Monoblock F o szerokości 8,5”, które ubrano w opony 235/35 R 19 (z przodu i z tyłu). Koła są dodatkiem do kitu stylistycznego obejmującego listwę pod przednim zderzakiem, niewielką osłonę między rurami wydechowymi oraz rzucający się w oczy spojler dachowy z tyłu.

Obraz

Wnętrze małego Mercedesa jest seryjne, ale i do niego Brabus proponuje kilka dodatków. Są to chromowane dźwigienki zmiany biegów (do pojazdów ze zautomatyzowaną skrzynią biegów), nowe rygle drzwi, dywaniki z logo tunera, podświetlane logo na progi oraz aluminiowe pedały.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, OM 651 DE 22 LA, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Objętość skokowa: 2143 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 210 KM przy 3400-4000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,99 KM/l (seryjny – 79,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 1400-3400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock F
  • Koła tylne: 8,5 x 19” Monoblock F
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1485 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,07 kg/KM (seryjny – 8,74 kg/KM)
  • Długość: 4292 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Rozstaw osi: 2699 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,90 s
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/38] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀