Kopia Brabusa – Väth A 250 BlueEFFICIENCY V25 (2013)

Ma czerwone nadwozie, zmienione koła i 2-litrowy benzynowy silnik turbo podkręcony do 245 KM. Brzmi jak opis Brabusa prezentowanego na łamach Autokultu w styczniu, prawda? To jednak Mercedes klasy A przerobiony przez firmę Väth.

Obraz
Olgierd Lachowski

Ma czerwone nadwozie, zmienione koła i 2-litrowy benzynowy silnik turbo podkręcony do 245 KM. Brzmi jak opis Brabusa prezentowanego na łamach Autokultu w styczniu, prawda? To jednak Mercedes klasy A przerobiony przez firmę Väth.

Choć idealnym samochodem nie jest, nowy Mercedes-Benz klasy A sprzedaje się jak świeże bułeczki. Wkrótce w sprzedaży pojawi się wersja A 45 AMG, ale na razie najmocniejszą dostępną odmianą jest A 250.

Obraz

Auto jest wyposażone w 4-cylindrową jednostkę napędową o objętości skokowej 2,0 l. Silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, dzięki którym rozwijał moc 211 KM przy 5500 obr./min. Moment obrotowy wynosił 350 Nm.

Po ingerencji ekspertów Vätha motor M 270 DE 20 AL osiąga 245 KM mocy maksymalnej i 390 Nm momentu obrotowego. Są to niemal takie same parametry jak te, którymi dysponuje jednostka napędowa Brabusa A 250 B25. Co prawa jest różnica między wartościami momentu obrotowego, ale wynosi ona tylko 5 Nm (na korzyść Vätha).

Usprawnienia silnika kosztują tylko 940 euro, a przekładają się na widoczną poprawę osiągów Mercedesa. Czas rozpędzania się do 100 km/h skrócił się z 6,60 s do 5,90 s (to o 0,30 s lepiej niż u Brabusa). Prędkość maksymalna wzrosła z 240 do okrągłych 250 km/h.

Väth zainstalował sportowy układ wydechowy z 200-celowym reaktorem katalitycznym i zaworem sterującym dźwiękiem wydobywającym się z dwóch owalnych rur wylotowych. Tak skompletowany „wydech” kosztuje prawie 5500 euro.

Obraz

Obniżono także zawieszenie. Nie są to co prawda zmiany rewolucyjne, ale widoczne. Auto jest niższe o 30 mm za sprawą sportowych sprężyn. Ich komplet to wydatek 333 euro. Nowe sprężyny są ukryte za seryjnymi tarczami hamulcowymi. Nieseryjny jest natomiast płyn hamulcowy. Pracownicy tunera wlali wyścigowy płyn Castrola.

Z kolei hamulce są schowane za kołami z 19-calowymi felgami o szerokości 8,5” z przodu oraz 9,5” z tyłu. Przednie opony mają rozmiar 235/35 R 19, a tylne – 255/30 R 19. Za koła trzeba zapłacić ponad 2500 euro.

Obraz

Ostatni punkt tuningu przeprowadzonego przez Vätha to montaż listwy pod przednim zderzakiem. Jest to jedyny element stylistyczny dodawany przez ekipę z Hösbach. Część ta jest zrobiona z kompozytu węglowego i co prawda wygląda ładnie, ale też sporo kosztuje – ponad 1400 euro.

W tym samochodzie kabina pasażerska jest całkowicie seryjna, jednak na życzenie montowana jest sportowa kierownica, zmieniona może być tapicerka oraz wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach. Te ostatnie mogą być z drewna lub włókna węglowego.

Obraz

Za bardzo podobne do Brabusa przeróbki wykonane przez firmę Väth trzeba zapłacić 11 149 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, M 270 DE 20 AL
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1991 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 245 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 123,05 KM/l (seryjny – 105,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa 7G-Tronic DCT
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 9,5 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 255/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1445 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,90 kg/KM (seryjny – 6,85 kg/KM)
  • Długość: 4292 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Wysokość: 1400 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2699 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,90 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: Väth

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀