Bolidem F1 na plaży? Dlaczego nie! [wideo]

Formuła 1 jest bez wątpienia najszybszą serią wyścigową na świecie. Powstała ona żeby pokazać ludziom, że niemożliwe jest w zasięgu ręki, wystarczy tylko sporo ciężkiej pracy (i pieniędzy). Czy da się jeździć bolidem F1 na plaży? Jasne, że tak!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Dlaczego wspomniałem o rzeczach "niemożliwych"? Bo Formuła 1 naprawdę przesuwa granicę niemożliwości coraz dalej, naciągając prawa fizyki, pokazując np. że zmiana biegu może trwać krócej niż mrugnięcie okiem czy wreszcie, że przednie skrzydło pochylone o 2 milimetry może zapewnić zawodnikowi wygraną w wyścigu.

Bolidy F1 to piekielnie drogie i delikatne zabawki. Trzeba je transportować w sterylnych warunkach, a po wyścigu rozbiera się je na części pierwsze i sprawdza czy wszystko działa. Gdyby "zwykły" nawet bardzo doświadczony kierowca wsiadł do bolidu, prawdopodobnie nie ruszyłby nawet z miejsca, bez specjalnych instrukcji od inżynierów. To najlepiej zaprezentował Richard Hammond w Top Gearze.

Czy więc bolidem F1 można szaleć tylko i wyłącznie na torze? A skąd! Świetnie udowadnia to ekipa Red Bull Racing. Zespół, który w tym roku zdominował stawkę, wybrał się na krótkie wakacje na Dominikanę. Po co? Żeby sprawdzić czy bolid sprawdzi się na plaży.

Red Bull F1 car drives on sand!

To się nazywa radość!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam