BMW zacieśni sojusz z Toyotą i ograniczy liczbę modeli. Tak twierdzi sam szef

BMW w przyszłości nadal chce współpracować z Toyotą na polu rozwoju elektromobilności i napędu wodorowego - potwierdził to sam szef niemieckiego koncernu, który dodał, że planuje też ograniczyć liczbę modeli, rezygnując z mniej dochodowych propozycji.

Oliver Zipse zastąpił na stanowisku Haralda Krügera.Oliver Zipse zastąpił na stanowisku Haralda Krügera.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Szef BMW, Oliver Zipse w wygłoszonym niedawno przemówieniu, na które powołuje się agencja Reuters, zdradził plany marki na przyszłość. Trudno nazwać je zaskakującymi - bawarski koncern podąża bowiem w tym samym kierunku co wielu konkurentów. Chodzi o rozwój elektromobilności i cięcia kosztów.

Zipse przyznał, że jednym z kluczowych filarów marki w kolejnych latach będzie współpraca z Toyotą, która pierwotnie miała trwać do 2025 roku, lecz zgodnie z zapowiedziami szefa, zostanie najprawdopodobniej wydłużona. Dotychczasowe porozumienie zakładało wspólny rozwój napędów wodorowych i sportowych modeli, czego przykładem jest duet Z4/Supra.

"Byłoby dobrze, gdybyśmy wzmocnili więzi w kolejnych dziesięcioleciach" - powiedział Zipse podczas kongresu Automobilwoche. Zdradził też kilka wewnętrznych szczegółów dotyczących samej marki BMW, nie ukrywając, że szuka sposobów na obniżenie kosztów działalności. Jednym z nich ma być ograniczenie gamy modeli.

"Coupe, cabriolety, roadstery - zobaczymy co z tego zostanie" - stwierdził Zipse. Warto zauważyć, że BMW - obok Mercedesa i Audi - jest jedną z marek, które mogą pochwalić się najbardziej rozbudowaną ofertą. Utrzymanie i rozwój takiej gamy są jednak niezmiernie kosztowne. Nic więc dziwnego, że koncerny, które w ostatnich latach rozwinęły się w tej kwestii zbyt mocno, mają w planach rezygnację z niektórych propozycji.

W kolejnych latach czekają nas więc duże zmiany. Czy na lepsze? Z perspektywy klienta niekoniecznie. Szczególnie gdy mowa o osobach, które chcą kupić coś, co pozwoli wyróżnić się z tłumu wszechobecnych crossoverów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy