Nowy SUV Toyoty trafi do Europy. Prawdopodobnie będzie to Corolla Cross

Żaden producent nie przepuści okazji, żeby uzupełnić kolejną niszę. Ale spokojnie, tym razem nie chodzi wcale o nadwozie typu SUV-sedan-coupe-cabrio, a o… Toyotę Corollę Cross. Wszystkie znaki na niebie wskazują jednak, że niebawem doczekamy się tego modelu także w Europie.

Pierwotnie Corolla Cross miała być przeznaczona na rynek azjatycki. Ale kto powiedział, że nie może zawitać do Europy?
Pierwotnie Corolla Cross miała być przeznaczona na rynek azjatycki. Ale kto powiedział, że nie może zawitać do Europy?
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Toyoty
Filip Buliński

02.11.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:43

Myśleliście, że rynek SUV-ów i crossoverów jest już wystarczająco zapełniony? Bynajmniej. Chociaż na rynku jest już ok. 100 modeli, w natarciu są już kolejne. Dużą ofensywę szykuje tutaj Toyota, bo niebawem na ulicach zobaczymy Yarisa Cross i Highlandera, który przypłynął zza oceanu. Ale to nie wszystko.

Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, Japończycy zamierzają wprowadzić na Stary Kontynent nowego SUV-a i to już w przyszłym roku. Jeśli przeanalizujemy "ostatnie" wydarzenia na rynku, taki ruch jest jak najbardziej logiczny i zrozumiały. W końcu RAV4 zdążyła już urosnąć do segmentu D, C-HR-a możemy uplasować na pograniczu segmentu B i C, a lada moment na rynek zawita pełnoprawny przedstawiciel segmentu B – Yaris Cross. Zgadza się, brakuje SUV-a C "czystej krwi". Do tego obrazu pasuje Corolla Cross.

Gdy pisaliśmy o niej po raz pierwszy 4 miesiące temu, nieśmiało spekulowaliśmy, że w Europie pewnie odniosłaby sukces. Wtedy jednak komunikowano, że model przeznaczony jest przede wszystkim na rynek azjatycki, a jego prezentacja odbyła się w Tajlandii. Dzięki temu, znamy już wymiary auta.

Rozstaw osi będzie taki sam jak w Corolli oraz niżej pozycjonowanym C-HR - 2640 mm, jednak w stosunku do crossovera, nadwozie będzie 7 cm dłuższe (4460 mm). Dzięki temu na pokładzie znajdzie się więcej miejsca dla pasażerów z tyłu oraz na bagaże (487 l). Będzie to więc złoty środek dla tych, którzy stawiają właściwości przewozowe ponad stylistykę (C-HR), a RAV4 jest dla nich po prostu za duży.

Odważna stylistyka C-HR-a dobrze przyjęła się na rynku, ale wiele osób ponad design stawia możliwości przewozowe i praktyczność
Odważna stylistyka C-HR-a dobrze przyjęła się na rynku, ale wiele osób ponad design stawia możliwości przewozowe i praktyczność© fot. mat. prasowe Toyoty

Niewiadomą pozostaje kwestia napędów. W Tajlandii oferowana jest 180-konne 1.8 oraz wersja hybrydowa, oparta na wolnossącym 1.8. W przypadku europejskiego modelu pod maską zagoszczą prawdopodobnie te same jednostki, co w Corolli, tzn. 122- lub 184-konna hybryda i być może także 116-konny "benzyniak" 1.2. Pod znakiem zapytania stoi też napęd na 4 koła, który nie jest oferowany w Azji.

Na oficjalne informacje ze strony producenta będziemy musieli jeszcze poczekać, ale patrząc na to, jak dobrze na Starym Kontynencie, a szczególnie w Polsce radzą sobie modele Toyoty, można śmiało powiedzieć, że Corolla Cross dotrzyma im kroku w popularności.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)