BMW z klasą zaczepia Mercedesa. Na pożegnanie Dietera Zetsche wsadzili go w swoje auto

Odejście prezesa Daimlera to jedno z najważniejszych wydarzeń maja w motoryzacji. Dieter Zetsche (i jego wąsy) przez 13 lat był u steru gigantycznego koncernu. Do planowanej zmiany na kluczowym stanowisku mógł się przygotować nie tylko jego następca, ale i konkurent - BMW.

Dieter Zetsche (lub raczej jego sobowtór) w reklamie BMWDieter Zetsche (lub raczej jego sobowtór) w reklamie BMW
Mariusz Zmysłowski

Niemieccy producenci lubią się zaczepiać, do czego świetną areną są media społecznościowe. Jednym z najlepszych przykładów z ostatnich lat jest przywitanie Porsche przez Audi po powrocie do walki w topowej kategorii w Le Mans:

Onze manier om afscheid te nemen. Bedankt Audi.

Jak widzicie, po czasie Porsche odpowiedziało, gdy Audi odchodziło.

Z kolei Alpina, czyli nadworny tuner BMW, ochoczo pokazał Porsche i Mercedesowi, gdzie ich miejsce na autobahnie:

The fastest production Touring in the world is built in Bavaria - BMW ALPINA B5 Bi-Turbo Touring AWD

Teraz za to na ustach wszystkich jest BMW, które z klasą i humorem odprawiło ze stanowiska CEO Daimlera, panującego przez lata Dietera Zetsche. O samych zmianach informowaliśmy w dniu, w którym do nich doszło:

BMW w swojej reklamie podkreśla, że na emeryturze wreszcie można być tym, kim się chce i robić to, co się chce. Widzimy tu Dietera Zetsche, który kończy pracę w Mercedesie (w praktyce wcale jej nie kończy - więcej w powyższych tekstach), szofer odwozi go do domu w Klasie S, po czym Dr Z. sam wyjeżdża z garażu...

Tak, w BMW i8 Roadsterze. Czy taka sugestia spodobała się Mercedesowi? Niemiecka marka podjęła facebookową rękawicę i odpowiedziała:

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wygląda więc na to, że Dieter Zetsche przesiada się do najnowszego dziecka swojego koncernu, czyli elektrycznego Mercedesa EQC. Relację z pierwszej jazdy tym SUV-em możecie już znaleźć na Autokult.pl:

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯