WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Będzie jeszcze szybsza wersja BMW M3 GTS!

Kiedy w listopadzie zeszłego roku BMW odsłoniło oficjalnie nowe M3 GTS, wszyscy cieszyli się, że niemiecki producent powraca do produkcji samochodów wyścigowych. To jednak nie koniec, 450 koni mechanicznych i 1530 kg wagi to zdaniem BMW proporcje, które można poprawić. Czas więc na M3 GTS-R!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy w listopadzie zeszłego roku BMW odsłoniło oficjalnie nowe M3 GTS, wszyscy cieszyli się, że niemiecki producent powraca do produkcji samochodów wyścigowych. To jednak nie koniec, 450 koni mechanicznych i 1530 kg wagi to zdaniem BMW proporcje, które można poprawić. Czas więc na M3 GTS-R!

Mamy seryjne BMW serii 3, które w najmocniejszej odmianie 335i z nadwoziem coupe kosztuje 219.500 złotych. Do dyspozycji jest wówczas 306 koni mechanicznych, przez co auto osiąga pierwszą setkę w 5.6-sekundy. Dalej M3 Coupe - 325.500 złotych, 420 KM i 0-100 km/h w 4.8-sekundy.

Pół roku temu pojawiła się też wersja dla prawdziwych twardzieli, czyli typowo torowe M3 GTS. Tutaj mamy już 4.4-litra pojemności, 450 koni mechanicznych i masę 1530 kilogramów. Co daje przyspieszenie od zera do setki w 4.4-sekundy i prędkość maksymalną 305 kilometrów na godzinę. GTS jest jak wspomniałem autem torowym i jego siła tkwi w szybkim pokonywaniu zakrętów.

BMW nie powiedziało jednak ostatniego słowa. Jak donosi Autoblog, niemieccy inżynierowie pracują nad jeszcze bardziej hardkorową odmianą GTS'a, nazwaną GTS-R. Uporządkujmy więc - GTS-R będzie ulepszoną wersją ulepszonej wersji ulepszonego BMW serii 3. Super!

Czego możemy się spodziewać?

Jeszcze więcej mocy, jeszcze więcej włókna węglowego. Ja stawiałbym na 480-500 koni mechanicznych. Prawdopodobnie całe nadwozie GTS-R będzie w matowej czerni. Być może dojdą delikatnie poszerzone nadkola, spekuluje się nawet na temat systemu KERS, nad którym BMW pracowało przez długi okres czasu w Formule 1.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik