BMW M3 GTS - lżejsze, mocniejsze i szybsze M3!

Fani BMW czekali na to auto od czasu kiedy na rynek wyszedł model M3 E90. Poprzednia generacja E46 doczekała się lżejszej i mocniejszej wersji CSL, również w przypadku nowej emtrójki nie mogło jej zabraknąć. Oto jest M3 GTS - prawdziwie wyścigowe BMW.

2011-BMW-M3-GTS2011-BMW-M3-GTS
Bartosz Pokrzywiński

Fani BMW czekali na to auto od czasu kiedy na rynek wyszedł model M3 E90. Poprzednia generacja E46 doczekała się lżejszej i mocniejszej wersji CSL, również w przypadku nowej emtrójki nie mogło jej zabraknąć. Oto jest M3 GTS - prawdziwie wyścigowe BMW.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to zwykłe M3. Specyficzny lakier nawiązujący trochę do Porsche 911 GT3, ciemne dodatki z włókna węglowego, ogromne tylne skrzydło, fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz klatka bezpieczeństwa.

Seryjne M3 waży 1680 kilogramów, wersja GTS jest lżejsza o prawie 200 kilo, nie trzeba chyba tłumaczyć jak bardzo utrata masy wpływa na poprawę osiągów. Nie obyło się jednak bez ofiar - nawigacja, radio, klimatyzacja, tylna kanapa, słowem wszystko co zbędne w tego typu aucie musiało wylecieć ze środka.

W przypadku nowego M3 GTS sam dach z włókna węglowego już nie wystarczył, BMW poszło o krok naprzód. Tylne szyby wykonane są z ultralekkiego poliwęglanu, dzięki czemu zaoszczędzono kilka dodatkowych kilogramów.

Za poprawę właściwości jezdnych odpowiada nowe zawieszenie, które można dowolnie regulować.  19-calowe felgi idealnie z elementami z włókna węglowego kontrastują, zostały one wciśnięte w opony o wymiarach 225/35 z przodu i 285/30 z tyłu. Za ciemnymi felgami ukrywają się zaciski tarcz hamulcowych, sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Całość musi utrzymać na torze moc 450 koni mechanicznych, która wędruje na tylną oś za pomocą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni obsługiwanej manetkami umieszczonymi za kierownicą. Moc pochodzi z jednostki V8 o pojemności 4.4-litra, niestety BMW nie podało jeszcze oficjalnych osiągów tego auta, na dzień dzisiejszy znana jest jedynie cena.

W Niemczech za hardkorową emtrójkę trzeba będzie zapłacić 115.000 euro, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w maju 2010. Chcę usłyszeć ryk tej V8ki wydobywający się z tytanowego tłumika układu wydechowego. W niecierpliwości czekamy na więcej informacji.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀