BMW M3 GTS - lżejsze, mocniejsze i szybsze M3!

Fani BMW czekali na to auto od czasu kiedy na rynek wyszedł model M3 E90. Poprzednia generacja E46 doczekała się lżejszej i mocniejszej wersji CSL, również w przypadku nowej emtrójki nie mogło jej zabraknąć. Oto jest M3 GTS - prawdziwie wyścigowe BMW.

2011-BMW-M3-GTS2011-BMW-M3-GTS
Bartosz Pokrzywiński

Fani BMW czekali na to auto od czasu kiedy na rynek wyszedł model M3 E90. Poprzednia generacja E46 doczekała się lżejszej i mocniejszej wersji CSL, również w przypadku nowej emtrójki nie mogło jej zabraknąć. Oto jest M3 GTS - prawdziwie wyścigowe BMW.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to zwykłe M3. Specyficzny lakier nawiązujący trochę do Porsche 911 GT3, ciemne dodatki z włókna węglowego, ogromne tylne skrzydło, fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz klatka bezpieczeństwa.

Seryjne M3 waży 1680 kilogramów, wersja GTS jest lżejsza o prawie 200 kilo, nie trzeba chyba tłumaczyć jak bardzo utrata masy wpływa na poprawę osiągów. Nie obyło się jednak bez ofiar - nawigacja, radio, klimatyzacja, tylna kanapa, słowem wszystko co zbędne w tego typu aucie musiało wylecieć ze środka.

W przypadku nowego M3 GTS sam dach z włókna węglowego już nie wystarczył, BMW poszło o krok naprzód. Tylne szyby wykonane są z ultralekkiego poliwęglanu, dzięki czemu zaoszczędzono kilka dodatkowych kilogramów.

Za poprawę właściwości jezdnych odpowiada nowe zawieszenie, które można dowolnie regulować.  19-calowe felgi idealnie z elementami z włókna węglowego kontrastują, zostały one wciśnięte w opony o wymiarach 225/35 z przodu i 285/30 z tyłu. Za ciemnymi felgami ukrywają się zaciski tarcz hamulcowych, sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Całość musi utrzymać na torze moc 450 koni mechanicznych, która wędruje na tylną oś za pomocą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni obsługiwanej manetkami umieszczonymi za kierownicą. Moc pochodzi z jednostki V8 o pojemności 4.4-litra, niestety BMW nie podało jeszcze oficjalnych osiągów tego auta, na dzień dzisiejszy znana jest jedynie cena.

W Niemczech za hardkorową emtrójkę trzeba będzie zapłacić 115.000 euro, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w maju 2010. Chcę usłyszeć ryk tej V8ki wydobywający się z tytanowego tłumika układu wydechowego. W niecierpliwości czekamy na więcej informacji.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu