Alfa Romeo zostaje u Fiata i zwiększa sprzedaż o 475%!

Volkswagen coraz śmielej pogrywa sobie na rynku motoryzacyjnym. Ostatnio krążyły pogłoski mówiące o tym, że niemiecki koncern zainteresowany jest odkupieniem Alfy Romeo z rąk Fiata. Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata, ma jednak wobec Alfy poważne zamiary.

Alfa Romeo 159Alfa Romeo 159
Bartosz Pokrzywiński

Volkswagen coraz śmielej pogrywa sobie na rynku motoryzacyjnym. Ostatnio krążyły pogłoski mówiące o tym, że niemiecki koncern zainteresowany jest odkupieniem Alfy Romeo z rąk Fiata. Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata, ma jednak wobec Alfy poważne zamiary.

Kiedyś mówiono, że Alfa Romeo to samochody, które psują się już podczas wyjazdu z salonu. Takie stwierdzenia są oczywiście sporą przesadą, jednak to również dzięki kapryśności Alfy zdobyły rzeszę fanów, którzy uważają te pojazdy za auta z duszą. Jednak współczesne Alfy nie mają większych problemów z bezawaryjnością, teraz Włosi martwią się o ich sprzedaż.

Marka, która od 1986 roku należy do Fiata, wygenerowała nawet 400 milionów dolarów strat w ciągu ostatniej dekady, co pogrąża cały koncern. Rocznie z salonów wyjeżdża około 105 000 nowych Alf. Jak twierdzi Sergio Marchionne, aby Alfa zaczęła zarabiać, potrzebna jest sprzedaż powyżej 300 000 aut. CEO Fiata ma jednak znacznie bardziej ambitne plany - chce osiągnąć sprzedaż na poziomie 500 000 samochodów do 2014 roku, co oznacza wzrost o ponad 475% w ciągu zaledwie 4 lat.

Fiat nie zamierza odsprzedawać Alfy Volkswagenowi, Włosi czekają tylko, kiedy wreszcie będą mogli wykorzystać swoje 20% udziałów w Chryslerze. To właśnie w Stanach Zjednoczonych Marchionne widzi największe szanse włoskiej marki. Prawdopodobnie już w 2012 roku do USA trafi Giulietta, która będzie tam sprzedawana ze znaczkiem Dodge'a, jako następca Calibra.

Jednak czy Amerykanie docenią piękno włoskich samochodów?

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀