Alfa Romeo Giulia zadebiutuje w Paryżu? Nowe informacje o następcy 159
Prace nad nową Alfą Romeo wychodzą na ostatnią prostą. Model Giulia, tak wyczekiwany przez fanów marki, ma powalczyć m.in. z BMW serii 3. Jakie są jego mocne strony?
09.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:55
Prace nad nową Alfą Romeo wychodzą na ostatnią prostą. Model Giulia, tak wyczekiwany przez fanów marki, ma powalczyć m.in. z BMW serii 3. Jakie są jego mocne strony?
Alfa Romeo 159 obecna jest już na rynku od 2005 roku. Choć tradycyjnie dla tej marki auto nadal prezentuje się dobrze, wkrótce będzie musiało zniknąć z oferty włoskiego producenta. Samochód, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę Giulia, ma ujrzeć światło dzienne już na wrześniowym salonie samochodowym w Paryżu, gdzie zostanie przedstawiony pierwszy koncept.
Płyta podłogowa nowej Alfy będzie siostrzaną konstrukcją z platformą, którą można spotkać w modelu Giulietta. Z pewnością nie obejdzie się bez drobnych modyfikacji, gdyż jeżeli przyjąć, że sedan klasy średniej otrzyma tą samą płytę podłogową co kompakt, konkurencja z BMW serii 3 czy Audi A4 jest wykluczona.
Poza wyglądem mocną stroną Giulii mają być jednostki napędowe. Silniki benzynowe bazujące na konstrukcjach fiata mają być dopracowywane przez inżynierów Alfy Romeo. Ofertę będzie otwierać zapewne doładowany 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 120 KM. Auto wyposażone w ten silnik osiągnie pierwszą setkę w około 10 s. W gamie silników benzynowych na pewno pojawi się znany m.in. z Giulietty QV silnik 1,75 l o mocy przekraczającej 200 KM.
Najmocniejszy wariant Giulii będzie napędzany jednostką V6. Nie będzie on jednak konstrukcji włoskiej, jak miało to miejsce np. w Alfie Romeo 156 GTA, ale produkowany przez Chryslera silnik Pentastar. W tym przypadku można się spodziewać mocy maksymalnej przekraczającej 300 KM.
Alfa Romeo Giulia do salonów trafi najprawdopodobniej na początku przyszłego roku, niedługo potem do sedana dołączy odmiana Sportwagon. Przewidywana cena bazowej odmiany nowej Alfy to około 110 tys. zł.
Źródło: Autocar