680-konny Ford Bronco. Wspaniały restomod

Klasyczne samochody ubogacone współczesną techniką, zwane restomodami, zostały spopularyzowane głównie dzięki pojazdom sportowym takim jak chociażby Porsche 911. Twórcy restomodów coraz częściej jednak sięgają także po terenówki. Dobrym przykładem jest prezentowany Ford Bronco.

Czterodrzwiowe Bronco. Tego nie widuje się na co dzień.Czterodrzwiowe Bronco. Tego nie widuje się na co dzień.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

To naprawdę wyjątkowy egzemplarz. Nie tylko z uwagi na zastosowane, współczesne rozwiązania techniczne, ale przede wszystkim ze względu na nadwozie. Czterodrzwiowe i całkowicie pozbawione dachu. Znajdziecie tu tylko przednią szybę oraz orurowanie, mające za zadanie zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Warto wspomnieć, że Ford nigdy nie stworzył seryjnego Bronco z więcej niż jedną parą drzwi.

Kolejnym intrygującym elementem jest tu napęd. Pięciolitrowy silnik V8 Coyote generuje aż 680 KM. Jakby tego było mało, jest sprzężony z sześciobiegową przekładnią. Choć dokładne osiągi nie są znane, możecie być pewni, że opisywane Bronco nie należy do zawalidróg. Choć oczywiście z uwagi na rozmiary i masę nie nadaje się zbytnio do przesadnych szaleństw.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jak stworzono tak wyjątkowe nadwozie? Za bazę posłużył Bronco z 1966 roku, który został przecięty w połowie. W tym miejscu karoserię wydłużono o 584 mm, co pozwoliło na dołożenie dodatkowej pary drzwi i trzeciego rzędu siedzeń. Jeśli już jesteśmy przy fotelach, wykończono je wspaniałą, brązową skórą, która doskonale komponuje się z błękitnym lakierem karoserii.

Choć Bronco z natury jest dość spartańskim pojazdem, ale jak przystało na restomoda, jego twórcy zadbali o odrobinę luksusu, chociażby w postaci wspomnianej już skóry. Poza tym auto zostało doposażone w szereg udogodnień, które przydadzą się w terenie. Ogromny prześwit, terenowe, regulowane zawieszenie, terenowe opony, czy wyciągarka to tylko niektóre z nich.

Niestety takie projekty zazwyczaj nie są tanie, a prezentowany nie należy do wyjątków. Firma Maxlider Brothers Customs, która stworzyła tego wspaniałego Forda, żąda 250 000 dolarów. Mimo to chętnych podobno nie brakuje.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟