Fakty i spekulacje na temat nowego Forda Bronco

Choć podczas salonu samochodowego w Detroit (8-22 stycznia) Ford nie pokazał nowej generacji modelu Bronco, to plotki o tym samochodzie wciąż się nasilają. Jest jeszcze wiele niewiadomych, ale powrót do produkcji tej kultowej terenówki Forda wydaje się nieunikniony.

Ford Bronco Concept 2004Ford Bronco Concept 2004
Marcin Łobodziński

Produkcja Forda Bronco może się odbywać w fabryce Forda w mieście Wayne w Stanie Michigan, gdzie wytwarza się obecnie Forda Focusa i C-Maxa. Z kolei produkcja kompaktów miała zostać przeniesiona do Meksyku, co było m.in. tematem poruszanym w kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa. Bronco miałby powstawać na jednej linii montażowej z globalnym pick-upem Rangerem, który wróciłby na rynek amerykański.

Wspominamy o tym na samym początku artykułu, ponieważ to właśnie Donald Trump przyczynił się do wywołania tematu. Gdy amerykański oddział Forda poinformował o swojej decyzji względem kompaktowych modeli i przeniesienia produkcji do Meksyku, wówczas jeszcze kandydat na prezydenta mocno skrytykował koncern. Ten, odpowiadając na zarzuty przedstawiciela partii republikańskiej, zdradził, że fabryka ma zabezpieczoną przyszłość, bo zajmie się produkcją Bronco i nowej generacji Rangera.

Ford Bronco Concept 2004
Ford Bronco Concept 2004

Znając obecne trendy, można się więc spodziewać, że Bronco będzie technicznym krewniakiem Rangera, a tym samym najbardziej terenowym modelem Forda. Na skróconej ramie miałby powstać samochód, który nawiąże konkurencję z Jeepem Wranglerem i powalczy głównie o amerykańskiego klienta. Niektórzy twierdzą, że mogłaby powstać zarówno kultowa wersja krótka, z dwudrzwiową kabiną, jak i dłuższa, odpowiadająca Wranglerowi Unlimited.

Pokrewieństwo z Rangerem oznaczałoby samochód zbudowany na ramie i z reduktorem, choć zawieszenie i układ napędowy mogą się różnić od użytkowego pick-upa. Wystarczy przypomnieć sobie modele Nissana - Navarę D40 i Pathfindera - które dzieliły wiele rozwiązań, ale miały inne zawieszenie i przeniesienie napędu. Pathfinder jako SUV był wyposażony w układ niezależnych wahaczy w tylnej osi oraz sprzęgło dołączające napęd przedniej, z możliwością jego zablokowania. Podobnie mogłoby być w Bronco.

Tak wygląda pierwsze Bronco, którego stylistyka może być inspiracją dla projektantów nowego wcielenia tej kultowej terenówki.
Tak wygląda pierwsze Bronco, którego stylistyka może być inspiracją dla projektantów nowego wcielenia tej kultowej terenówki.

Co ciekawe, Ranger jako model globalny mógłby otworzyć większy rynek dla Bronco. Od pewnego czasu Ford konsekwentnie, choć bardzo ostrożnie, wprowadza na Stary Kontynent auta, które do tej pory znali tylko Amerykanie. Mowa o Mustangu i Edge’u. Pojawienie się Bronco w Europie z pewnością wzbudziłoby ogromne zainteresowanie. Przystosowanie auta do realiów tego rynku nie musi być trudne, ponieważ silniki będą dokładnie takie same jak w Rangerze. Obecnie już niemal pewne jest wejście nowego SUV-a na cały świat.

Przypominamy, że Ford Bronco był produkowany w latach 1966-1996 i doczekał się pięciu generacji. Zawsze cechowała go kanciasta sylwetka, dwudrzwiowe nadwozie, bardzo dobre właściwości terenowe oraz mocne silniki benzynowe. Należał do segmentu SUV klasy full size, choć pierwsza generacja była jeszcze kompaktowym SUV-em. Jedyną oznaką tego, że Ford nadal o nim pamiętał, był pokazany w 2004 roku koncept.

Ostatnia, piąta generacja Forda Bronco z lat 90.
Ostatnia, piąta generacja Forda Bronco z lat 90.

Technicznie i stylistycznie od 1978 roku Bronco był krewniakiem Forda serii F (F-100 i F-150), czyli najpopularniejszego pick-upa w Ameryce Północnej i jednocześnie najlepiej sprzedającego się na świecie. Nowy model Bronco również dzieliłby konstrukcję z autem użytkowym, ale stylistycznie może nawiązywać do pierwszej generacji, by bardziej zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Zresztą powroty do przeszłości nadal są w modzie w świecie motoryzacji. Powrotem do przeszłości byłoby również wznowienie produkcji w Wayne, gdzie wcześniej wytwarzano to auto.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów