Jest kompresor, jest impreza – Mcchip-DKR SLS AMG MC700 (2012)

Specjalizująca się w optymalizacji elektroniki samochodów firma Mcchip-DR w przypadku SLS-a zrobiła kolejny krok i zamontowała kompresor, dzięki któremu silnik tego coupé generuje 680 KM mocy.

Jest kompresor, jest impreza – Mcchip-DKR SLS AMG MC700 (2012)
Olgierd Lachowski

07.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:58

Mało który samochód jest tak popularny wśród firm tuningowych jak Mercedes-Benz SLS AMG. Pod tym względem wyprzedzają go chyba tylko BMW M3, Nissan GT-R czy Porsche 911. Teraz już po raz trzeci do coupé ze Stuttgartu zabrało się Mcchip-DKR.

Obraz

Co prawda w Stuttgarcie mechanicy montują pod maską SLS-a silnik wolnossący, ale firmy tuningowe próbowały z tą jednostką napędową już wszystkiego. Są przedsiębiorstwa, które zmieniają tylko elektronikę, są firmy montujące turbodoładowanie (np. Brabus), są wreszcie warsztaty, które wciskają pod pokrywę silnika sprężarkę mechaniczną (np. Väth czy Weistec). Do tych ostatnich dołączyło teraz Mcchip-DKR.

Jak każdy system doładowania kompresory mają swoje zalety i wady. W połączeniu z mercedesowskimi silnikami starszej generacji sprężarki mechaniczne mają najwyraźniej przewagę nad turbodoładowaniem, bo to kompresory częściej są parowane z tymi jednostkami napędowymi. Co prawda baza jednostki zastosowanej w SLS-ie jednostki napędowej nie jest silnikiem starym, ale Mercedes-AMG konstruował ją według zasady, że nic nie zastąpi dużej objętości skokowej. Do tego motoru najlepiej pasuje właśnie sprężarka, a ponieważ wersja M159 instalowana w SLS-ie jest pochodną M156, to i ona najbardziej lubi kompresory.

Obraz

Fabryczny silnik Mercedesa daje SLS-owi sporo, bo pozwala na osiągnięcie prędkości 317 km/h i rozpędzanie się do 100 km/h w 3,70 s. Takie parametry możliwe są dzięki temu, że z 8 cylindrów (układ widlasty) o łącznej objętości skokowej 6,2 l wydobywa się 571 KM mocy przy 6800 obr./min i 650 Nm momentu obrotowego przy 4750 obr./min.

W procesie przyspieszania i osiągania maksymalnej prędkości pomaga też skrzynia biegów, która w tym Mercedesie jest pewnym wyjątkiem. W SLS-ie stuttgartczycy zdecydowali się na dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię, której nie ma w żadnym innym modelu.

Obraz

Mcchip-DKR w swojej wersji MC700 zainwestowało nie tylko w kompresor, ale też w modyfikację map sterujących silnikiem oraz sportowy układ wydechowy renomowanej firmy Capristo. Takie ulepszenia poskutkowały mocą 680 KM i momentem obrotowym 770 Nm. Tuner oczywiście legitymuje się certyfikatem TÜV. Wersje eksportowe tego wozu mają nawet 706 KM mocy maksymalnej i 793 Nm momentu, ale w tym przypadku TÜV nie przybija już swojej pieczątki.

Na zdjęciach widać, że prezentacyjna maszyna ma po prawej stronie większe pięcioramienne felgi. Niestety Mcchip-DKR nie podało żadnych informacji na ich temat. Mnie osobiście bardziej podobają się seryjne koła.

Obraz

Tuning Mcchip-DKR nie należy do tanich, bo kosztuje prawie 70 tys. euro za wersję słabszą i 80 tys. euro za odmianę mocniejszą, ale taki wydatek dla właściciela SLS-a nie powinien być problemem, skoro za sam samochód zapłacił on już co najmniej 187 tys. euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,54 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 770 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,49 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1262 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)