Zupełnie nowy motor 2.0 EcoBoost w S-Maxie

Ford ujawnił wreszcie szczegółowe informacje dotyczące face liftingu swoich vanów, ogromnego Galaxy i bardziej sportowego S-Maxa. Wraz z wprowadzeniem kilku drobnych zmian poprawiających wygląd nadwozia oraz wnętrza, w Fordach tych zadebiutuje także nowa jednostka 2.0 EcoBoost.

Ford-S-MAXFord-S-MAX
Bartosz Pokrzywiński

Ford ujawnił wreszcie szczegółowe informacje dotyczące face liftingu swoich vanów, ogromnego Galaxy i bardziej sportowego S-Maxa. Wraz z wprowadzeniem kilku drobnych zmian poprawiających wygląd nadwozia oraz wnętrza, w Fordach tych zadebiutuje także nowa jednostka 2.0 EcoBoost.

O odmłodzonych Fordach pisaliśmy już w zeszłym tygodniu, wtedy jednak nie znaliśmy żadnych szczegółowych informacji dotyczących zmian stylistycznych, a nie wszystko widać przecież gołym okiem. Teraz Ford podał pełną specyfikację techniczną nowego silnika.

Ford-S-MAX
Ford-S-MAX

Zacznijmy jednak od stylistyki. W S-Maxie mamy przestylizowany cały przód, maskę, zderzak, grill oraz reflektory. Zarówno tutaj, jak i z tyłu wykorzystano diody LED, z przodu jako światła do jazdy dziennej, z tyłu natomiast ukryto je pod kloszami lamp. Tam, oprócz rozciągniętych kloszy odnajdziemy również delikatnie zmienioną tylną klapę z chromowaną listwą nad tablicą rejestracyjną.

We wnętrzu mamy odmłodzoną konsolę środkową z ładnie wyglądającym czarnym wykończeniem, całkowicie nowe zegary ze sporym wyświetlaczem, ogromny, jednoczęściowy "szklany dach" oraz dodatkowe oświetlenie diodami LED.

Ford-S-MAX
Ford-S-MAX

Teraz najważniejsze - silnik. Zupełnie nowy dwulitrowy, turbodoładowany EcoBoost będzie oferowany w S-Maxie oraz Galaxy. Motor ten produkuje moc rzędu 203 koni mechanicznych oraz 300Nm momentu obrotowego. Całość wędruje na przednie koła za pomocą dwusprzęgłowej przekładni. W rezultacie ogromny van rozpędza się od zera do setki w 8.5-sekundy i osiąga maksymalnie prędkość 221 kilometrów na godzinę. Bardzo ważne jest jednak spalanie, producent deklaruje, że oscyluje ono w granicach 8.1-litra na setkę, czyli całkiem nieźle.

Wraz z debiutem nowej jednostki odświeżono nieco starszy motor 2.0 Duratorq TDCi. Ten silnik dostępny będzie w wariantach z mocą 115, 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wszystkie trzy wersje spełniają normy emisji spalin Euro 5.

Vany zadebiutują w Europie już na początku przyszłego roku.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę