Zmienne fazy rozrządu - co to jest i jak to działa?

Zmienne fazy rozrządu - co to jest i jak to działa?10.08.2009 12:00
vvt
vvt
Bartosz Pokrzywiński

Czy ktoś z Was jest właścicielem Toyoty z silnikiem oznaczonym dodatkowym skrótem VVT-i? To zaskakujące, ale prawdopodobnie większość ludzi nie wie, co ten skrót oznacza. Po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieli już wątpliwości.

Czy ktoś z Was jest właścicielem Toyoty z silnikiem oznaczonym dodatkowym skrótem VVT-i? To zaskakujące, ale prawdopodobnie większość ludzi nie wie, co ten skrót oznacza. Po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieli już wątpliwości.

VVT-i, czyli Variable Valve Timing with inteligence to inteligentny system zmiennych faz rozrządu. W przypadku Hondy mówimy o skrócie i-VTEC.

Są to systemy, które kontrolują moment otwarcia zaworów w zależności od obrotów silnika i stopnia otwarcia przepustnicy. Dzięki temu rozwiązaniu większy moment obrotowy dostępny jest przy niższych obrotach, a silniki lepiej reagują na wciśnięcie pedału gazu.

Kolejny prosty film, niestety tego nie stworzyli genialni mechanicy Chevroleta.

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)