Z torów F1 na ulice. McLaren zapowiada nową filozofię

Pięć nadrzędnych zasad oraz czerpanie garściami z wyścigowych doświadczeń — na takich regułach McLaren chce opierać projektowanie swoich nowych modeli. Co dokładnie brytyjska marka będzie chciała zaprezentować swoim fanom?

McLaren zapowiedział nową filozofię. Opiera się na 5 regułachMcLaren zapowiedział nową filozofię. Opiera się na 5 regułach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Kamil Niewiński

Wokół McLarena nie działo się ostatnio przesadnie wiele, chociaż wszystko wskazuje na to, że to już niedługo ulegnie sporej zmianie. W marcu 2024 r. rządowy fundusz z Bahrajnu Mumtalakat dopiął wykup 100 proc. akcji brytyjskiego producenta. Widać, że proces ten wstrzymywał dalsze działania, bowiem po jego zakończeniu producent z Woking nareszcie zaczął zdradzać pierwsze informacje dotyczące nowej ery.

McLaren według informacji zza kulis ma szykować się do zaprezentowania swojego nowego hipersamochodu. Mówi się, że następca m.in. modeli F1 czy P1 mógłby ukazać się nawet w 2024 r. Zanim jednak to nastąpi, Brytyjczycy postanowili opowiedzieć nam o nowej filozofii projektowej, jaką będą się kierować.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

McLaren 765LT – to superauto mnie zmiażdżyło!

Producent nie ma zamiaru ukrywać, że ogrom inspiracji nadal będzie czerpać z Formuły 1. Nisko osadzony nos, wloty powietrza, otwarty tył, a także linia nadwozia — w tym wszystkim mamy ujrzeć cząstkę bolidów Królowej Sportów Motorowych.

Wyścigi są w naszym DNA, a piękno wypływa z tej nieustannej gonitwy za osiągami. Głęboko inspirujemy się sześcioma dekadami historii McLarena, ale nie jesteśmy zakorzenieni w naszej przeszłości. Nasza DNA projektowe przekształci McLarena w markę, która zapewni 60-letnie dziedzictwo sportów motorowych w niesamowitych, lekkich supersamochodach i nie tylko. Nowa era, z nowymi pojazdami, większym zróżnicowaniem produktów i z hasłem “Osiągi dzięki designowi” w naszym sercu.

Tobias Sühlmann
dyrektor projektowy w McLaren Automotive
Szkice projektowe według nowej filozofii McLarena
Szkice projektowe według nowej filozofii McLarena © Materiały prasowe | McLaren

Nowa filozofia projektowa ma opierać się o pięć kluczowych zasad. Jaki ma być McLaren niedalekiej przyszłości?

  • Epicki (odważny i emocjonujący design, ekstremalne elementy konstrukcyjne, aerodynamika inspirowana wyścigami)
  • Atletyczny (zwarte, muskularne nadwozie z dobrze upakowanymi podzespołami; wydajność aerodynamiczna i oszczędność masy)
  • Funkcjonalny (każdy element umieszczony w aucie musi się w nim znaleźć z jakiegoś powodu)
  • Skupiony (ergonomia zorientowana na osiągi, każdy element ma pomagać z maksymalizacji osiągów i podkręcania wrażeń z jazdy)
  • Inteligentny (innowacyjne, lekkie, lecz nadal wytrzymałe materiały, głębsza integracja elementów konstrukcyjnych)

Wybrane dla Ciebie

Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów