McLaren już nie jest brytyjski. Fundusz z Bahrajnu dopiął transakcję

McLaren przez lata stał na skraju bankructwa, lecz od teraz raczej już to nie będzie mu grozić. Wszystko z uwagi na nowego wyłącznego właściciela, jakim stał się fundusz inwestycyjny z Bahrajnu.

McLaren 720S (2022)McLaren jest już w 100 proc. w rękach rządu Bahrajnu
Źródło zdjęć: © Autokult | Konrad Skura
Kamil Niewiński

Problemy finansowe ciągnęły się za McLarenem od wielu dobrych lat. By dopiąć produkcję nowych modeli, takich jak hybrydowa Artura, producent z Woking musiał sprzedać swoje historyczne modele. Upadek całej spółki nie raz zaglądał jej w oczy, a byt ikonicznej marki uratował fundusz inwestycyjny z Bahrajnu.

Mumtalakat Holding Company jest własnością bahrajńskiego rządu i od paru lat konsekwentnie powiększał swoje udziały w McLarenie. Na początku 2023 r. fundusz posiadał już 60 proc. akcji brytyjskiego producenta. Na tym jednak wcale nie poprzestano.

W grudniu 2023 r. pojawiły się pierwsze doniesienia, że Mumtalakat planuje stać się wyłącznym właścicielem McLaren Group. Tak też się ostatecznie stało - 22 marca Brytyjczycy oficjalnie poinformowali, że fundusz inwestycyjny z Bahrajnu wszedł w posiadanie 100 proc. udziałów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

McLaren 765LT – to superauto mnie zmiażdżyło!

Tym samym McLaren może być nareszcie spokojny o swoją przyszłość. Zastrzyk gotówki oraz stałe wsparcie finansowe ma przede wszystkim pozwolić na stabilniejsze planowanie celów długoterminowych, co nie było takie proste przy drżeniu o przetrwanie. 

W drodze są nie tylko nowe modele, ale również coraz większa elektryfikacja całej marki. Przecieki mówią o tym, że pierwsze efekty prac będziemy mogli ujrzeć już w 2024 r. Na rynek trafić ma bowiem nowy hipersamochód McLarena. Następca m.in. modeli Speedtail i P1 ma oferować m.in. ponad 1000 KM z pomocą jednostki V8 wchodzącej w skład hybrydy plug-in.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie