Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Z myślą o rodzinie. Poznajcie zalety przestronnego i zaawansowanego technologicznie ID.4 GTX

Julian Grabowski

Jeden z najsłynniejszych modeli w historii Volkswagena – GTI doczekał się swojego elektrycznego odpowiednika – ID.4 GTX. Wszechstronny, bezpieczny i ekologiczny SUV ma szansę przekonać do siebie nawet największych sceptyków. Jakie ma argumenty? Zobaczcie wideo.

ID.4 GTX ma ciekawe wzornictwo. Samochód wyposażony jest w 20-calowe koła, czarne dodatki i szary dyfuzor, co słusznie nasuwa skojarzenia z autami sportowymi. Do tego dochodzi listwa świetlna pomiędzy przednimi reflektorami, matrycowe reflektory LED, podświetlane klamki oraz programowalne dynamiczne kierunkowskazy.

Wnętrze nowego SUV-a jest bardzo przestronne, a użyte w nim materiały wysokiej jakości. Znajdziemy tu także mnóstwo wygodnych schowków, dwa stosunkowo niewielkie i intuicyjne w obsłudze ekrany. Komfort użytkowania zapewnia także system bezkluczykowego otwierania i zamykania Easy Open/Easy Close, który umożliwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika.

A skoro już tu jesteśmy, to przy złożonych siedzeniach bagażnik ma 543 litry pojemności, a przy rozłożonych – aż 1575 litrów. ID.4 GTX jest więc doskonałą opcją dla rodziny.

Nowy SUV jest też bardzo bezpieczny. Samochód wykona za nas awaryjne hamowanie i sam się zatrzyma, gdy np. zasłabniemy.

Czujniki systemu Travel Assist sprawiają, że auto samo zwalnia przed zakrętami czy w miejscach z ograniczoną prędkością. W komunikacji z samochodem kierowcę wspiera asystent rozpoznający mowę.

ID.4 GTX to także auto ekologiczne. Jego zasięg wynosi do 482 km, a ładowanie do 80 proc. trwa 38 minut (przy dostępie do prądu stałego 125 kW). Stan ładowania sprawdzimy w aplikacji mobilnej.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest również ID.Light. Samochód wita kierowcę i przełoży wskazówki systemów Infotainment i wspomagających na sygnały świetlne. Gdy użyjesz funkcji obsługi głosowej, ID. Light potwierdzi reakcję na Twój głos. A gdy będziesz wysiadał z ID.4 GTX, ID. Light pożegna miłym dla ucha dźwiękiem.

Podczas jazdy ID.4 GTX nie musisz również odrywać również wzroku od drogi. Opcjonalny Head-up-Display z poszerzoną rzeczywistością wyświetla istotne informacje na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) zobaczysz wskazówki nawigacji na jezdni dokładnie tam, gdzie musisz jechać prosto lub skręcić.

Także sterowanie np. radiem, systemem nawigacji lub telefonem nie wymaga szukania odpowiednich przycisków. Każdy gest można zastąpić używając poleceń głosowych.

Powiedz po prostu „Cześć ID.”!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne