Witalij Pietrow [osobistości motoryzacji]

Jest pierwszym i jak na razie jedynym Rosjaninem w Formule 1. W zeszłym sezonie nie szło mu zbyt dobrze, ale w tym roku rozpoczął od najniższego stopnia podium. Jak wyglądały początki kariery Witalija Pietrowa, kierowcy zespołu Lotus Renault?

Witalij PietrowWitalij Pietrow
Bartosz Pokrzywiński

Jest pierwszym i jak na razie jedynym Rosjaninem w Formule 1. W zeszłym sezonie nie szło mu zbyt dobrze, ale w tym roku rozpoczął od najniższego stopnia podium. Jak wyglądały początki kariery Witalija Pietrowa, kierowcy zespołu Lotus Renault?

Witalij Aleksandrowicz Pietrow urodził się 8 września 1984 roku w Wyborgu. Co ciekawe, Witalij rozpoczynał swoją karierę nie jak większość kierowców F1 od gokartów, a od sprintów i wyścigów na lodzie. Trzy lata po rozpoczęciu startów, w 2001 roku, Witalij został mistrzem Rosji w sprintach rajdowych.

W 2002 roku brał udział w innych rosyjskich seriach, Pucharze Łady, Pucharze VW Polo oraz Formule 2.0. Tę pierwszą serię Pietrow całkowicie zdominował, jednak w Formule 2.0 zajął dopiero 10. pozycję w klasyfikacji generalnej. W 2003 roku przyszedł czas na włoską Formułę Renault, Formułę Renault Masters i Euroseries 3000. Jedynie w tej ostatniej Pietrow wywalczył dobrą 4. pozycję w generalce.

Obraz

Rok 2004 również przebiegł bez większych sukcesów na arenie międzynarodowej, jednak w Rosji Pietrow nadal zwyciężał w Pucharze Łady. W 2005 roku Witalij wywalczył dwa tytuły mistrzowskie w Łada Revolution oraz Formule 1600. Rok później przyszedł czas na 3. miejsce w generalce Euroseries.

W wieku 22 lat Witalij Pietrow rozpoczął swoją przygodę z serią GP2, przedsionkiem Formuły 1. W debiutanckim sezonie najwyższą pozycją Pietrowa było 10. miejsce. W 2007 roku Witalij przesiadł się do bolidu zespołu Campos GP, dla którego odniósł pierwsze zwycięstwo w tej serii. Mimo to w klasyfikacji generalnej uplasował się na 13. pozycji.

Rok 2008 był już łaskawszy dla kierowcy z Wyborga, który trzykrotnie stanął na podium oraz wygrał wyścig na torze w Walencji. W zimowej przerwie Pietrow wystartował jeszcze w azjatyckiej serii GP2, w której zajął 5. pozycję w generalce.

Obraz

Ostatni rok przed F1 był najlepszym rokiem Pietrowa w GP2. Dwukrotnie stawał on bowiem na najwyższym stopniu podium, a w klasyfikacji generalnej wywalczył tytuł wicemistrza. W 2010 roku rozpoczęła się jego przygoda z Formułą 1. U boku Roberta Kubicy, 26-letni Rosjanin pięciokrotnie punktował, a najwyższą wywalczoną przez niego pozycją było 5. miejsce podczas Grand Prix Węgier.

Prywatnie Witalij Pietrow jest kibicem piłki nożnej, co ciekawe kibicuje jednocześnie Barcelonie i Realowi Madryt. Rakieta z Wyborga, bo taki pseudonim zyskał Rosjanin, nie lubi kawy, ale za to zajada się słodyczami. Jego starty we wcześniejszych seriach, podobnie zresztą jak w F1, finansuje ojciec.

Vitaly Petrov at home

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀