Walka na najszybszego SUV-a trwa. Na ringu pojawił się Jaguar F-Pace SVR

Jaguar najwyraźniej zauważył, że F-Pace S mający 380 KM i przyspieszający do setki w 5,1 s, to dla niektórych klientów za mało. Dlatego też w Nowym Jorku pojawił się z odmianą SVR. Można powiedzieć – żarty się skończyły.

Największe wloty powietrza w klasie są w standardzieNajwiększe wloty powietrza w klasie są w standardzie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Może się wydawać, że zapakowanie pod maskę SUV-a 5-litrowej jednostki V8 mija się z celem, jednak najwyraźniej tego oczekują klienci. W tym segmencie mamy już Porsche Cayenne Turbo, Macana Turbo z pakietem Performance Pack, Mercedesa-AMG GLC63 czy chociażby Alfę Romeo Stelvio Quadrifoglio. Ekipa z Coventry zakasała więc rękawy i najpierw zajęła się silnikiem.

Jednostkę można było zobaczyć już wcześniej w Jaguarze F-Type'ie czy Range Roverze Sporcie SVR. Mamy do dyspozycji więc 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Ośmiobiegowa skrzynia przekazuje moc na wszystkie koła, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 4,3 s. Wartość maksymalna to bardzo nierozsądne 283 km/h.

Obraz
© mat. prasowe

Montaż mocnego silnika to jedno. Sprawienie, by auto wykazywało chęć skręcania, to drugie. F-Pace nawet w standardowych wersjach jest samochodem całkiem przyjemnie pokonującym zakręty. W tej odmianie zamontowano grubsze stabilizatory. Przednie sprężyny są sztywniejsze o 30 proc., tylne o 10 proc. Tarcze hamulcowe mają 395 mm z przodu i 396 mm z tyłu. Opcjonalne obręcze mają nawet 21 cali, a opony z tyłu są znacznie szersze, co wpływa na prowadzenie SUV-a.

Przy takich osiągach olbrzymie znaczenie ma aerodynamika. Przedni zderzak ma gigantyczne wloty powietrza, o którego odpowiedni przepływ dbają też kanały w masce i błotnikach. Z tyłu zainstalowano spoiler dachowy i inaczej ukształtowany zderzak. Mieści on cztery końcówki układu wydechowego, który jest lżejszy od standardowych propozycji o 6,6 kg.

Obraz
© mat. prasowe

Zamówienia na auto będą przyjmowane latem. Cena w Polsce nie jest jeszcze znana. W Wielkiej Brytanii wyznaczono ją na 74 835 funtów (około 360 tys. zł). Jednak 380-konna wersja S kosztuje u nas minimum 379 500 zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!