Walka na najszybszego SUV-a trwa. Na ringu pojawił się Jaguar F-Pace SVR

Jaguar najwyraźniej zauważył, że F-Pace S mający 380 KM i przyspieszający do setki w 5,1 s, to dla niektórych klientów za mało. Dlatego też w Nowym Jorku pojawił się z odmianą SVR. Można powiedzieć – żarty się skończyły.

Największe wloty powietrza w klasie są w standardzieNajwiększe wloty powietrza w klasie są w standardzie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Może się wydawać, że zapakowanie pod maskę SUV-a 5-litrowej jednostki V8 mija się z celem, jednak najwyraźniej tego oczekują klienci. W tym segmencie mamy już Porsche Cayenne Turbo, Macana Turbo z pakietem Performance Pack, Mercedesa-AMG GLC63 czy chociażby Alfę Romeo Stelvio Quadrifoglio. Ekipa z Coventry zakasała więc rękawy i najpierw zajęła się silnikiem.

Jednostkę można było zobaczyć już wcześniej w Jaguarze F-Type'ie czy Range Roverze Sporcie SVR. Mamy do dyspozycji więc 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Ośmiobiegowa skrzynia przekazuje moc na wszystkie koła, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 4,3 s. Wartość maksymalna to bardzo nierozsądne 283 km/h.

Obraz
© mat. prasowe

Montaż mocnego silnika to jedno. Sprawienie, by auto wykazywało chęć skręcania, to drugie. F-Pace nawet w standardowych wersjach jest samochodem całkiem przyjemnie pokonującym zakręty. W tej odmianie zamontowano grubsze stabilizatory. Przednie sprężyny są sztywniejsze o 30 proc., tylne o 10 proc. Tarcze hamulcowe mają 395 mm z przodu i 396 mm z tyłu. Opcjonalne obręcze mają nawet 21 cali, a opony z tyłu są znacznie szersze, co wpływa na prowadzenie SUV-a.

Przy takich osiągach olbrzymie znaczenie ma aerodynamika. Przedni zderzak ma gigantyczne wloty powietrza, o którego odpowiedni przepływ dbają też kanały w masce i błotnikach. Z tyłu zainstalowano spoiler dachowy i inaczej ukształtowany zderzak. Mieści on cztery końcówki układu wydechowego, który jest lżejszy od standardowych propozycji o 6,6 kg.

Obraz
© mat. prasowe

Zamówienia na auto będą przyjmowane latem. Cena w Polsce nie jest jeszcze znana. W Wielkiej Brytanii wyznaczono ją na 74 835 funtów (około 360 tys. zł). Jednak 380-konna wersja S kosztuje u nas minimum 379 500 zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥