Wąchają nowe audi od 35 lat, by zadowolić klientów. Ich praca jest naprawdę ważna

Niektóre nowe auta nie pachną najlepiej, co w pierwszych miesiącach od wyjazdu z salonu nierzadko psuje radość z użytkowania świeżego nabytku. Audi zdaje sobie sprawę ze skali problemu, dlatego w 1985 roku powołało zespół ekspertów, których zadaniem jest upewnienie się, że oferowane auta pachną właściwie.

Kierownica musi pachnieć właściwie, ale specjaliści z Audi zwracają uwagę na każdy detal wnętrza.
Kierownica musi pachnieć właściwie, ale specjaliści z Audi zwracają uwagę na każdy detal wnętrza.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Często mówi się, że nic nie pachnie lepiej niż nowe auto. Niestety w przypadku niektórych modeli to potoczne stwierdzenie jest dalekie od prawdy. Plastik, nierzadko niskiej jakości powszechnie wykorzystywany do wykończenia wnętrz większości popularnych samochodów rzadko kiedy pachnie przesadnie przyjemnie. Jeśli do tego dorzucimy mnogość elementów gumowych, klejów i kabli powstaje mieszanka, która nie każdemu przypadnie do gustu.

Istnieją jednak marki, które dbają o to, jak pachną ich auta. I to nie tylko w momencie wyjazdu z salonu, ale i po kilku latach eksploatacji. Świetnym przykładem jest Audi, które w 1985 roku powołało do życia zespół Nose Team, którego celem jest węchowa ocena produkowanych pojazdów i dążenie do tego, by pachniały one jak najlepiej.

Zespół składający się z pięciu osób funkcjonuje w bawarskim centrum jakości Audi, oceniając zapach stosowanych materiałów wykończeniowych w skali od jeden do sześciu, gdzie 1 oznacza bezwonny, a 6 nieznośny. Materiały takie jak szkło, blacha i ceramika zazwyczaj otrzymują najlepszą notę. Zgodnie ze standardami Audi do produkcji nie można dopuścić materiałów, które uzyskają ocenę 4-6, (irytujący, uciążliwy, nieznośny).

Cytowany przez magazyn "TheDrive Heiko" Lüßmann-Geiger, pracownik Audi Nose Team od 2000 roku, twierdzi, że zapach w pojeździe jest kluczową cechą odpowiadającą za poczucie komfortu. "Na szczycie piramidy Audi znajduje się dobro klienta, a u podstawy jest zapach. Jeśli klient będzie zirytowany zapachem, nie dostrzeże innych pozytywnych aspektów wnętrza pojazdu." - mówi Lüßmann-Geiger

Co ciekawe, nie jest to problematyka dotycząca wyłącznie fabrycznie nowych aut. Nose Team wyrywkowo bada również wybrane egzemplarze używane, sprawdzając, czy nawet po latach zastosowane w nich materiały pachną właściwie, czyli tak, by nie irytować właścicieli.

Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (6)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.