Volvo S60 Polestar - 508 KM, napęd AWD i...produkcja ruszy? [aktualizacja]

O Volvo S60 opracowywanym przy współpracy z Polestar, które ma zagrozić niemieckiej konkurencji (Mercedes-Benz C63 AMG, BMW M3, przygotowywane Audi RS4), mówi się już od co najmniej kilku miesięcy. W ostatnim czasie plotki przybrały na sile, a Volvo samo puściło w eter garść informacji, by w ostatnią sobotę finalnie zaprezentować nowego gracza w segmencie niedużych sportowych sedanów. Przynajmniej tak miało być...

Obraz
Rafał Warecki

O Volvo S60 opracowywanym przy współpracy z Polestar, które ma zagrozić niemieckiej konkurencji (Mercedes-Benz C63 AMG, BMW M3, przygotowywane Audi RS4), mówi się już od co najmniej kilku miesięcy. W ostatnim czasie plotki przybrały na sile, a Volvo samo puściło w eter garść informacji, by w ostatnią sobotę finalnie zaprezentować nowego gracza w segmencie niedużych sportowych sedanów. Przynajmniej tak miało być...

Na początku należy zaznaczyć, że zaprezentowane Volvo S60 Polestar nie jest samochodem produkcyjnym, a jedynie konceptem zbudowanym na prywatne zamówienie przez Volvo i Polestar. Na szczęście na razie to jedyny zawód, jaki szwedzki producent sprawił swoim fanom.

Jednostka napędowa R6 o pojemności 3,0 l z turbodoładowaniem (B6304T4, 304 KM) z najmocniejszej odmiany T6 została poddana gruntownym modyfikacjom. Przeprojektowano głowicę silnika, cały układ dolotowy wraz z kolektorem, układ wydechowy (3,5 cala, Ferrita) i zmieniono elektronikę odpowiadającą za sterowanie silnikiem.

Po co to wszystko? Aby pod maską zainstalować główną przyczynę wzrostu mocy do 508 KM - nową, większą turbosprężarkę firmy Garrett. Maksymalna moc osiągana jest przy 6500 rpm, a maksymalny moment obrotowy (575 Nm) przy 5500 rpm. Moment obrotowy przekazywany jest na koła obu osi przez sześciobiegową przekładnię manualną o względnie krótkich przełożeniach.

Obraz

To oczywiście nie koniec zmian. Polestar kompleksowo zajęło się podwoziem - samochód obniżono o 30 mm, zwiększono rozstaw kół (20 mm z przodu, 40 mm z tyłu), zmodyfikowano zawieszenie, wstawiając podzespołowy firmy Öhlins, wzmocniono układ hamulcowy (wentylowane tarcze - z przodu Brembo 380 mm, z tyłu Polestar 302 mm) i zmieniono sterowanie sprzęgłem Haldex IV odpowiadającym za napęd tylnej osi.

Volvo zapewnia, że samochód ważący 1640 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 3,9 s i osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 300 km/h.

Z zewnątrz zainstalowano poszerzający o 20 mm body-kit (zderzaki, listwy progowe, spoiler, dyfuzor z włókien węglowych), a w nadkolach znalazły się 19-calowe obręcze (ogumienie 265/30 R19). Zmiany nie ominęły również samej kabiny, jednak Polestar pokazało wyłącznie nieco bardziej sportowe fotele i połacie Alcantary.

Jak widać po opisie i zdjęciach, samochód prezentuje się naprawdę świetnie i mógłby mocno zamieszać na rynku drapieżnych sedanów. Pozostaje jednak nadzieja, że produkcja tego auta nie zakończy się na jednym egzemplarzu. A co Wy o tym myślicie?

[aktualizacja 21 czerwca]

W Internecie pojawiły się informacje, że Volvo S60 Polestar kosztowało 300 000 dol.

[aktualizacja 15 lipca]

Obraz

Według najnowszych doniesień z brytyjskiej prasy Volvo i nadworny tuner Polestar rozważają wyprodukowanie ograniczonej ilości egzemplarzy opisywanego S60 Polestar. Dyrektor zarządzający lokalnym oddziałem Volvo, Nick Connor, twierdzi, że u szwedzkiego producenta trwają poważne dyskusje na ten temat. Dodał także, że sporty motorowe, a w szczególności samochody turystyczne nie są oznakowane obecnie zbyt wysokim priorytetem w strategii firmy, ale nie są też całkowicie wykluczone. Jeśli auto trafiłoby do limitowanej produkcji mogłoby trochę różnić się od prezentowanego wcześniej konceptu i kosztować nieco mniej - bo około 155 000 dol.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: Volvo

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀