Nowy SUV Volvo wyjechał z fabryki po dwóch latach opóźnienia

Elektryczny SUV Volvo w końcu jest gotowy na podbój rynku. Ma sporo do zaoferowania klientom.

Volvo EX90 Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

Od premiery Volvo EX90 minęły już blisko dwa lata. Auto pierwotnie miało trafić na rynek nie później niż z początkiem 2024 roku. Ostatecznie jednak wyjedzie na drogi nieco później. Powodem opóźnień były problemy z oprogramowaniem. Producent twierdzi jednak, że już się z nimi uporał.

Pierwszy, w pełni produkcyjny egzemplarz EX90 ubrany w lakier Denim Jeans właśnie opuścił amerykańską fabrykę w Charleston w Karolinie Południowej. Z tych samych zakładów wyjeżdża również sedan S60. Volvo celuje w około 150 tys. egzemplarzy rocznie, co ma pomóc osiągnąć cel zakładający sprzedanie 600 tys. aut elektrycznych przed 2025 rokiem.

EX90 będący nowym flagowcem Volvo ma do zaoferowania akumulator o pojemności do 111 kWh i silniki generujące do 519 KM mocy. Nie bez znaczenia są też trzy rzędy siedzeń i luksusowy charakter.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Volvo podkreśla również, że EX90 jest najbezpieczniejszym modelem w historii marki. Na pokładzie znajdziemy m.in. system kamer 360 stopni, pięć radarów i 16 ultrasonicznych sensorów.

O tym, jak działają one w praktyce przekonamy się nie wcześniej niż w ostatnich miesiącach 2024 roku. Właśnie wtedy pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów.

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem