Volvo rozważa konkurenta dla BMW X7. Będzie większy niż XC90

Szwedzka marka pod chińskim panowaniem w ciągu kilku ostatnich lat rozwinęła się w imponującym tempie. Na tym jednak nie koniec. W planach są bowiem kolejne propozycje, w tym ogromny SUV, pozycjonowany wyżej niż model XC90.

XC90 sprzedaje się świetnie, ale na rynku amerykańskim przegrywa z BMW i Mercedesem.XC90 sprzedaje się świetnie, ale na rynku amerykańskim przegrywa z BMW i Mercedesem.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński
5

Szef Volvo, Hakan Samuelsson, udzielił niedawno wywiadu dla brytyjskiego magazynu "AutoExpress", w którym zdradził dalsze plany marki. Jak się okazuje, Szwedzi nie zamierzają zwalniać tempa i szykują dla nas co najmniej dwie nowe propozycje - małego crossovera oraz potężnego SUV-a, który mógłby stanowić konkurencję dla chociażby BMW X7.

Na razie nie wiadomo, która z opcji szybciej doczeka się realizacji, choć stawiamy raczej na większy gabaryt. Po pierwsze dlatego, że Volvo zarejestrowało niedawno nazwę "XC100", a po drugie - jak pokazuje przykład konkurencji - takie samochody znajdują wielu klientów i pozwalają naprawdę sporo zarobić. XC90, które obecnie pełni rolę największego Volvo, sprzedaje się świetnie, lecz nie tak dobrze jak większe i bardziej luksusowe BMW X7 czy Mercedes GLS. Szwedzi potrzebują większego kalibru.

Niewykluczone, że samochód zadebiutuje wcześniej niż moglibyśmy się spodziewać. Jakiś czas temu w sieci krążyły zdjęcia szpiegowskie zakamuflowanych egzemplarzy pojazdu, który do złudzenia przypominał większy i dłuższy odpowiednik XC90 - testy trwają już więc od dłuższego czasu. Pytanie tylko co z silnikami, ponieważ jak powszechnie wiadomo, Volvo opiera się jedynie na czterocylindrowych jednostkach, które mogą nie poradzić sobie w starciu z V8 BMW i Mercedesa.

Nie chodzi tu tylko o kwestie mocy i osiągów, ale i względy wizerunkowe. Fakt, że XC90 przegrywa z X7 oraz GLS-em w USA jest zapewne spowodowany brakiem interesujących jednostek. To, co udaje się w Europie, niekoniecznie sprawdzi się za Oceanem. Niewykluczone, że Szwedzi postąpią tak jak dotychczas, czyli uzupełnią ewentualne niedobory silnikami elektrycznymi.

Jeśli zaś chodzi o małego crossovera, na razie nie wiemy o nim zbyt wiele poza tym, że będzie on propozycją pozycjonowaną poniżej XC40, stworzoną głównie z myślą o mieście. Niewielkie auta premium także zyskują na popularności, a Volvo najwyraźniej zamierza z tego skorzystać. Jedno jest pewne - Szwedzi mają ambitne plany rozwoju, a efekty ich prac zapewne jeszcze nie raz nas zaskoczą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę