Volvo planuje trzecią fabrykę w Europie, by sprostać zakładanej sprzedaży

Volvo ma bardzo śmiałe plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata. By im sprostać, konieczne będzie zwiększenie mocy produkcyjnych. Przedstawiciele marki nie wykluczają budowy trzeciej fabryki w Europie.

Fabryka w Torslanda jest obecnie jednym z dwóch europejskich zakładów VolvoFabryka w Torslanda jest obecnie jednym z dwóch europejskich zakładów Volvo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Choć istnieje duża grupa osób, które przy każdej okazji muszą wytknąć "chiński" kapitał Volvo, marka wciąż jest mocno związana ze swoim rodzimym kontynentem. Także w kwestii produkcji. Mowa o szwedzkich zakładach w Torslanda i belgijskich w Gandawie. Niewykluczone, że niebawem dołączy do nich kolejny.

Do tego, że Volvo potrzebuje więcej fabryk w Europie, przyznał się sam dyrektor finansowy marki, Bjorn Annwall, w wywiadzie udzielonym niemieckiemu magazynowi "Automobilwoche". Wcześniej, w lipcu wygłosił podobne opinie na łamach szwedzkiego czasopisma "Dagens Industri". Nie zdradził jednak, gdzie miałaby stanąć owa fabryka.

Nowy zakład jest potrzebny Volvo do osiągnięcia zakładanych planów sprzedaży. Obecnie jest to około 700 tys. aut rocznie. Już w 2022 lub 2023 roku Volvo chce przekroczyć granicę 800 tys. egzemplarzy rocznie, a w połowie dekady Szwedzi chcą dobić do 1,2 mln. Oczywiście uczestniczyć w tym będą również 3 fabryki w Chinach i 1 w USA.

To śmiałe plany szczególnie w zestawieniu ze strategią elektryfikacji gamy. Zgodnie z założeniami, od 2025 roku połowa nowych volvo sprzedawanych na świecie ma być zasilana prądem. Przy takich planach sprzedażowych oznacza to 600 tys. elektryków rocznie. 5 lat później, Szwedzi zamierzają całkowicie porzucić napęd spalinowy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯