Volvo EX90 trafi do klientów bez kluczowych funkcji. Szef marki twierdzi, że to normalne

Witamy w teraźniejszości. Kupujesz auto za minimum 79 995 dolarów, a potem dostajesz okrojoną wersję, w której nie wszystko działa. Klienci, którzy zdecydowali się na elektrycznego SUV-a Volvo mają powody do niezadowolenia.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

Kilka tygodni temu pisaliśmy o długo oczekiwanym starcie produkcji elektrycznego Volvo EX90. Pierwsze sztuki opuściły fabrykę w amerykańskim Charleston z blisko 2-letnim opóźnieniem. Powód? Kłopoty z oprogramowaniem. Wygląda jednak na to, że nie wszystkie problemy zostały rozwiązane.

Marka właśnie poinformowała klientów, że auta, które niebawem odbiorą, mogą nie działać właściwie. Niektóre funkcje będące na liście wyposażenia początkowo będą nieaktywne lub ograniczone. Firma przygotowała nawet listę potencjalnych niedogodności, które zostaną naprawione w przyszłości, dzięki aktualizacjom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo S60 T8 Polestar - Szwedzi wyprzedzili swoje czasy

Wśród nich można wymienić m.in. niedziałające lidary rzutujące na dwa programy zaawansowanego wsparcia kierowcy, czy sterowanie multimediami za pomocą poleceń głosowych Siri. Niemożliwe będzie również zasilanie zewnętrznych urządzeń z pokładowego akumulatora trakcyjnego, a system podtrzymania energii będzie aktywny bez przerwy, zużywając około 3 proc. energii zgromadzonej w baterii na każde 24 godziny.

Szef Volvo, Jim Rowan, zdaje się jednak niespecjalnie przejmować problemami, stwierdzając, że to normalne w tego typu pojazdach.

"Zasadniczym założeniem pojazdu opartego na oprogramowaniu z możliwością zdalnych aktualizacji jest ciągłe aktualizowanie tegoż oprogramowania. Myślę, że klienci inwestujący w zaawansowane technologie, takie jak EX90, w pełni to rozumieją" - stwierdził w sesji pytań i odpowiedzi z 18 lipca, na którą powołuje się serwis "Automotive News Europe".

Żadnej skruchy, żadnego przepraszam. Tak jest i koniec, możecie się rozejść. Czas pokaże, co na to klienci.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀