Zamykają fabrykę w Chinach. Powodem spadek popytu na niemieckie auta
Niemiecki koncern Volkswagen potwierdził zamknięcie swojej fabryki w Nankinie, prowadzonej wspólnie z chińskim partnerem SAIC. Zakład ten produkował Volkswagena Passata oraz kilka modeli Skody, z możliwością wytwarzania 360 tysięcy pojazdów rocznie.
Decyzja o zamknięciu wynika z malejącego zapotrzebowania na pojazdy z silnikami spalinowymi oraz niskiego wykorzystania mocy produkcyjnych. Volkswagen ma w Chinach 39 fabryk i zatrudnia ponad 90 tys. pracowników, jednak wiele z tych zakładów działa poniżej swoich możliwości. Współczynnik wykorzystania mocy w fabrykach prowadzonych z SAIC wynosił jedynie 58 proc. z możliwych 2,1 mln jednostek.
Informacje o zamknięciu fabryki po raz pierwszy pojawiły się w niemieckiej gazecie "Handelsblatt", a następnie zostały potwierdzone przez Volkswagena. Firma nie ujawniła dokładnej daty zakończenia działalności zakładu, ale według "Handelsblatt" proces ten będzie przebiegał stopniowo w drugiej połowie roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W oświadczeniu dla agencji Reuters Volkswagen podał: "Możemy potwierdzić, że zakład SVW Nanjing zakończył produkcję. Wiele zakładów SAIC Volkswagen jest obecnie przekształcanych lub już zostało przekształconych do produkcji pojazdów elektrycznych". Nie wiadomo jednak, czy fabryka w Nankinie zostanie dostosowana do produkcji aut elektrycznych.