Volkswagen XL1 wyszpiegowany w Hiszpanii
Volkswagen już parę ładnych lat pracuje nad pojazdem, który będzie zużywał mniej niż 1 litr paliwa na każde przejechane 100 km. W lutym oficjalnie potwierdzono, że w 2013 roku na rynek trafi produkcyjna wersja konceptu XL1. Dwa egzemplarze tego modelu zostały przyłapane podczas testów w Hiszpanii.
30.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:50
Volkswagen już parę ładnych lat pracuje nad pojazdem, który będzie zużywał mniej niż 1 litr paliwa na każde przejechane 100 km. W lutym oficjalnie potwierdzono, że w 2013 roku na rynek trafi produkcyjna wersja konceptu XL1. Dwa egzemplarze tego modelu zostały przyłapane podczas testów w Hiszpanii.
Samochody testowe w bardzo dużym stopniu przypominają model koncepcyjny. Styliści zdecydowali się na opływowe, dwuosobowe nadwozie z drzwiami otwieranymi do góry. W testowanych egzemplarzach nie ma natomiast specjalnych paneli, które zakrywały większą część tylnych kół konceptu XL1.
Niestety, nie znamy jeszcze oficjalnych szczegółów, jednak możemy się spodziewać, że wersja seryjna będzie wyposażona w zaprezentowany w koncepcie układ hybrydowy składający się z dwucylindrowego, turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o pojemności 0,8 l (48 KM) i 27-konnego motoru elektrycznego. Pojazd został zbudowany z lekkich, wytrzymałych materiałów, a jego masa ma oscylować w okolicach 795 kg.
Dzięki takiemu połączeniu VW XL1 ma zużywać jedynie 0,9 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km. Samochód osiągnie pierwsze 100 km/h w 11,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Emisję CO2 oszacowano na 24 g/km, co zapewne spodoba się ekologom.
Należy pamiętać, że powyższa specyfikacja dotyczy wersji koncepcyjnej, jednak niemieccy inżynierowie pewnie postarają się o to, aby dane te były adekwatne także do wersji produkcyjnej. Volkswagen planuje wprowadzić model XL1 na rynek już w przyszłym roku, jednak jego produkcja będzie miała charakter małoseryjny.
Źródło: Carscoop