Volkswagen XL1 na drogach już w przyszłym roku
Volkswagen XL1 to niecodzienny pojazd, który zaprezentowano w ubiegłym roku. Jego nietypowe nadwozie i oryginalna jednostka napędowa sprawiają, że XL1 ma zużywać około 0,9 l oleju napędowego na 100 km. Z najnowszych raportów wynika, że samochód pojawi się na rynku już w przyszłym roku.
05.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:59
Volkswagen XL1 to niecodzienny pojazd, który zaprezentowano w ubiegłym roku. Jego nietypowe nadwozie i oryginalna jednostka napędowa sprawiają, że XL1 ma zużywać około 0,9 l oleju napędowego na 100 km. Z najnowszych raportów wynika, że samochód pojawi się na rynku już w przyszłym roku.
Wersja produkcyjna zachowa najprawdopodobniej jednostkę napędową zaproponowaną w prototypie. Będzie więc to dwucylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 800 cm[sup]3[/sup], który rozwija moc 48 KM. Współpracuje on z elektryczną jednostką o mocy 27 KM. Cały pojazd waży 795 kg, a zmieszczą się w nim jedynie dwie osoby.
Dzięki tym parametrom Volkswagen zapewnia, że XL1 będzie zużywał średnio 0,9 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km. Emisję CO2 oszacowano na 24 g/km, co zapewne spodoba się ekologom. Pierwsze 100 km/h pojazd osiąga w 11,9 s. Szału nie ma, ale przecież w tego typu pojeździe nie o to chodzi.
Co ciekawe, bardzo możliwe, że jednostka napędowa z XL1 trafi także w przyszłości do modelu Up!.
Źródło: WCF