Tiguan ma nową wersję Urban Sport, ale więcej tu czerni niż "sportu"

Gdy już się wydawało, że Volkswagen uporządkował wersje wyposażeniowe swoich modeli, Niemcy wprowadzili nową odmianę Tiguana: Urban Sport. Można się spodziewać nie tylko lepszego wyposażenia, ale też bardziej zadziornego wyglądu.

Volkswagen Tiguan Urban SportVolkswagen Tiguan Urban Sport
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen
Filip Buliński

Kto myślał, że to Golf czy Passat noszą koronę najpopularniejszego modelu Volkswagena, mogą się zdziwić. Od jakiegoś czasu to Tiguan, kompaktowy SUV jest najchętniej wybieranym autem niemieckiej marki. I jak widać, producent wie, co gra w duszy potencjalnych klientów, wychodząc im naprzeciw z nową wersją Urban Sport.

Jak sama nazwa wskazuje, możemy się tu spodziewać więcej "sportowych" dodatków. Ale zacznijmy od tego, co widać na pierwszy rzut oka. Wersję Urban Sport wyróżniają m.in. czarne, 18-calowe felgi, czarne lusterka i czarny spojler zachowany w stylistyce "R". Jeśli dodatkowo wybierzemy bazowy, czarny lakier, wyjdzie nam specyfikacja tak mroczna, że może nawet skuszą się na nią mafiozi?

Volkswagen Tiguan Urban Sport
Volkswagen Tiguan Urban Sport © fot. mat. prasowe/Volkswagen

Przejdźmy teraz do sportowego aspektu wersji. W skład standardowego wyposażenia wchodzi pakiet z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi amortyzatorami i sprężynami oraz progresywnym układem kierowniczym.

Z kolei jeśli liczycie na bogatsze wyposażenie, na pokładzie znajdziecie m.in. aktywny tempomat, 3-strefową, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, ambientowe podświetlenie, radio Ready2Discover z usługą Streaming&Internet, bezkluczykowy dostęp z systemem automatycznego otwierania klapy bagażnika czy asystenta automatycznego parkowania.

Volkswagen Tiguan Urban Sport jest dostępny ze 150- i 190-konnymi benzyniakami 1.5 TSI i 2.0 TSI oraz z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Ceny zaczynają się od 140 tys. zł za wersję ze 150-konnym benzyniakiem, manualną skrzynią i napędem na przednią oś. Dopłata do DSG wynosi 9 tys. zł (tyle samo kosztuje 150-konny diesel z manualem), natomiast mocniejszy wariant (łączony tylko z DSG) to już kwestia 166 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥