Volkswagen T-Roc stał się pełnoprawnym, kompaktowym SUV-em © materiały prasowe | Volkswagen AG

Volkswagen T-Roc urósł i dojrzał. Pod nowym nadwoziem skrywa sprawdzoną technikę

Aleksander Ruciński

Po ośmiu latach od debiutu pierwszego T-Roca Volkswagen zaprezentował zupełnie nową generację modelu. Większą, zdecydowanie lepiej wyposażoną i wyraźnie nowocześniejszą, ale wciąż opartą na sprawdzonych fundamentach.

W procesie tworzenia nowego T-Roca Volkswagen sięgnął po platformę MQB Evo znaną z wielu nowych modeli koncernu, w tym np. Tiguana czy Tayrona, ale i dojrzalszych propozycji, takich jak np. Golf. To dobra wiadomość dla klientów, którzy pragną użytkować nowe auto i korzystać z dobrodziejstw współczesnej motoryzacji, ale niekoniecznie chcą eksperymentować z niesprawdzonymi produktami.

Ci, którzy zdecydują się na nowego T-Roca mogą, mieć pewność, że rozwiązania w nim zastosowane spisały się już w innych modelach, co gwarantuje solidność i bezproblemową eksploatację. Dobrym przykładem jest napęd nowego T-Roca oparty na benzynowym silniku 1.5 eTSI z systemem miękkiej hybrydy i automatyczną przekładnią DSG.

Tradycjonaliści zapewne docenią nie tylko renomę jednostki 1.5 eTSI, ale i fakt, że jest to czterocylindrowa konstrukcja o stosunkowo dużej – jak na współczesne standardy – pojemności. W czasach, gdy wielu konkurentów oferuje swoje auta z małymi, trzycylindrowymi jednostkami, Volkswagen sięga po silniki godne kompaktowego SUV-a, które nie tylko robią wrażenie trwałością i osiągami, ale dzięki zastosowaniu systemu miękkiej hybrydy, także niskim spalaniem i przyjaznością dla środowiska.

Napęd nie jest jedynym elementem świadczącym o wyższym pozycjonowaniu nowego T-Roca. Wskazują na to już same wymiary nadwozia, które jest o ponad 13 cm dłuższe niż w pierwszej generacji, a przy tym nieco wyższe i szersze. Z długością 4372 mm, 2629-milimetrowym rozstawem osi i 475-litrowym bagażnikiem, nowy T-Roc zdecydowanie wykracza poza rolę miejskiego kompaktu.

Zresztą wyposażenie także na to wskazuje. Już w standardzie dostajemy pakiet elementów dotychczas zarezerwowanych dla wyższych segmentów rynku, jak chociażby rozbudowane systemy wsparcia kierowcy, a w wyższych wersjach możemy mieć nawet fotele z masażem (wersja Style) czy matrycowe światła LED (opcja w Style i R-Line). Tak, wciąż mówimy o T-Rocu, a nie Touaregu.

Ci, którzy cenią sobie odczuwalną jakość również nie powinni narzekać. Volkswagen dołożył wszelkich starań do wykończenia kabiny, pokrywając górną część kokpitu elegancką tkaniną i stosując materiały wysokiej jakości. Dopełnieniem jest nastrojowe oświetlenie, które pomaga się zrelaksować.

Mocny, sprawdzony napęd, duża przestrzeń, bogate wyposażenie i wysoka jakość to cechy, które definiują nowego T-Roca jako wszechstronnego towarzysza codziennego życia. Co zaskakujące, nie jest on wyraźnie droższy od swojego poprzednika, a teraz dodatkowo można skorzystać z czasowej promocji, pozwalającej zaoszczędzić aż 8 tys. zł.

Płatna współpraca z Volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Do końca roku 200 km nowych dróg. Wśród nich ekspresówki
Do końca roku 200 km nowych dróg. Wśród nich ekspresówki
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Gorden Wagener opuszcza Mercedesa. To koniec pewnej ery
Gorden Wagener opuszcza Mercedesa. To koniec pewnej ery
Bez zimówek? No to mandat. Wystarczy minąć granicę
Bez zimówek? No to mandat. Wystarczy minąć granicę
Komisja Europejska zmienia zdanie ws. zakazu spalinówek. "Propozycje nie rozwiązują problemu"
Komisja Europejska zmienia zdanie ws. zakazu spalinówek. "Propozycje nie rozwiązują problemu"
Nissan chce powiększyć rodzinę Nismo. I to aż dwukrotnie
Nissan chce powiększyć rodzinę Nismo. I to aż dwukrotnie
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nietypowe BMW na aukcji. Pierwszego właściciela kojarzy każdy
Nietypowe BMW na aukcji. Pierwszego właściciela kojarzy każdy
Ruszyła budowa nowego odcinka na wschodzie. To część większego projektu
Ruszyła budowa nowego odcinka na wschodzie. To część większego projektu
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu