Volkswagen Sport Coupe Concept GTE – nowy rozdział w historii Volkswagena

Volkswagen twierdzi, że zaprezentowany w Genewie model koncepcyjny Sport Coupe Concept GTE wyznacza nowy kierunek rozwoju języka stylistycznego tej marki.

Obraz
Marcin Łobodziński

Tak zwane czterodrzwiowe coupé jest zapowiedzią tego, co czeka nas przez najbliższe lata jeśli chodzi o stylistykę samochodów Volkswagena. Innowacyjnym rozwiązaniem w projektowaniu karoserii jest unoszona ku górze pokrywa bagażnika. Auto zajmuje wyższą pozycję w hierarchii Volkswagena od modelu CC i nieco niższą od Phaetona.

Samochód powstał na płycie podłogowej MQB. Długość nadwozia to 4870 mm, szerokość 1865 mm i wysokość 1405 mm. Rozstaw osi wynoszący 2841 mm zapewnia dużą przestrzeń w kabinie. Warto zaznaczyć, że długość wnętrza to aż 1871 mm. Pod pokrywą bagażnika kryje się 480-litrowy bagażnik.

Obraz

Wnętrze jest nie tylko obszerne, ale również bogato wyposażone w liczne multimedia, w tym w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Active Info Display z trójwymiarowym obrazem wyświetlanym na ekranie o przekątnej 12,3 cala, umieszczonym przed kierowcą oraz system nawigacyjny, który wykorzystuje dane biometryczne kierowcy do obliczania trasy.

Obraz

Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Kolejny o przekątnej 12,3 cala, pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się z tyłu pomiędzy fotelami.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE został wyposażony w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, w skład którego wchodzi jednostka V6 TSI oraz dwa silniki elektryczne, które pobierają prąd z ukrytych w tunelu centralnym akumulatorów litowo-jonowych. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 380 KM. Sam silnik benzynowy osiąga 299 KM i 550 Nm. Dzięki temu prędkość maksymalna to 250 km/h, a przyspieszenie do setki trwa tylko 5 sekund. W trybie E-MODE auto pokona dystans do 50 km na samym prądzie. Zasięg maksymalny Sport Coupe Concept GTE ma wynosić 1200 km. Producent obiecuje spalanie na poziomie 2,0 l/100 km i emisję spalin wynoszącą 46 g/km.

Obraz

Do przeniesienia napędu wykorzystano innowacyjny układ napędowy 4x4 wykorzystujący tzw. elektryczny wał Kardana. Polega to na tym, że w obudowie 6-biegowej skrzyni DSG umieszczono przedni silnik elektryczny o mocy 55 KM, a drugi zainstalowano przy tylnej osi. Jego moc to 116 KM. Oba są sterowane modułem odpowiedzialnym za przeniesienie napędu i tylny silnik elektryczny włączany jest wtedy, gdy kierowca potrzebuje napędu tylnej osi, co jednocześnie realizuje funkcję napędu na cztery koła.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟