Volkswagen Sport Coupe Concept GTE – nowy rozdział w historii Volkswagena

Volkswagen twierdzi, że zaprezentowany w Genewie model koncepcyjny Sport Coupe Concept GTE wyznacza nowy kierunek rozwoju języka stylistycznego tej marki.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE – nowy rozdział w historii Volkswagena
Marcin Łobodziński

03.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:49

Tak zwane czterodrzwiowe coupé jest zapowiedzią tego, co czeka nas przez najbliższe lata jeśli chodzi o stylistykę samochodów Volkswagena. Innowacyjnym rozwiązaniem w projektowaniu karoserii jest unoszona ku górze pokrywa bagażnika. Auto zajmuje wyższą pozycję w hierarchii Volkswagena od modelu CC i nieco niższą od Phaetona.

Samochód powstał na płycie podłogowej MQB. Długość nadwozia to 4870 mm, szerokość 1865 mm i wysokość 1405 mm. Rozstaw osi wynoszący 2841 mm zapewnia dużą przestrzeń w kabinie. Warto zaznaczyć, że długość wnętrza to aż 1871 mm. Pod pokrywą bagażnika kryje się 480-litrowy bagażnik.

Obraz

Wnętrze jest nie tylko obszerne, ale również bogato wyposażone w liczne multimedia, w tym w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Active Info Display z trójwymiarowym obrazem wyświetlanym na ekranie o przekątnej 12,3 cala, umieszczonym przed kierowcą oraz system nawigacyjny, który wykorzystuje dane biometryczne kierowcy do obliczania trasy.

Obraz

Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Kolejny o przekątnej 12,3 cala, pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się z tyłu pomiędzy fotelami.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE został wyposażony w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, w skład którego wchodzi jednostka V6 TSI oraz dwa silniki elektryczne, które pobierają prąd z ukrytych w tunelu centralnym akumulatorów litowo-jonowych. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 380 KM. Sam silnik benzynowy osiąga 299 KM i 550 Nm. Dzięki temu prędkość maksymalna to 250 km/h, a przyspieszenie do setki trwa tylko 5 sekund. W trybie E-MODE auto pokona dystans do 50 km na samym prądzie. Zasięg maksymalny Sport Coupe Concept GTE ma wynosić 1200 km. Producent obiecuje spalanie na poziomie 2,0 l/100 km i emisję spalin wynoszącą 46 g/km.

Obraz

Do przeniesienia napędu wykorzystano innowacyjny układ napędowy 4x4 wykorzystujący tzw. elektryczny wał Kardana. Polega to na tym, że w obudowie 6-biegowej skrzyni DSG umieszczono przedni silnik elektryczny o mocy 55 KM, a drugi zainstalowano przy tylnej osi. Jego moc to 116 KM. Oba są sterowane modułem odpowiedzialnym za przeniesienie napędu i tylny silnik elektryczny włączany jest wtedy, gdy kierowca potrzebuje napędu tylnej osi, co jednocześnie realizuje funkcję napędu na cztery koła.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)