Volkswagen Polo przeszedł lifting. Jeśli będzie ciemno, poznasz go z kilometra

Volkswagen odświeżył swojego zawodnika w segmencie B – Polo. Mały hatchback dostał dawkę technologicznych sterydów, by dotrzymać kroku współczesnym potrzebom klientów. To oznacza oczywiście większe ekrany.

Volkswagen PoloVolkswagen Polo
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe / Volkswagen
Mariusz Zmysłowski
3

Zanim porozmawiamy o calach dotykowego przepychu, przyjrzyjmy się nadwoziu. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to LED-owy pas łączący przednie światła. Po tym chyba najłatwiej odróżnimy poliftowe Polo od jego poprzednika. Ozdobne oświetlenie w nowych volkswagenach rzuca się w oczy szczególnie w ciemnościach.

Nie tylko listwa jest nowością - same światła również zostały przeprojektowane, standardem są reflektory LED, a za dopłatą możemy dostać z przodu Matrix LED-y, ale to ten wyżej wspomniany pas będzie najbardziej charakterystyczną różnicą.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo © fot. materiały prasowe / Volkswagen

Pod delikatnie przemodelowanym nadwoziem kryje się spory zestaw cyfrowych nowości. Dostępne na pokładzie Polo asystenty Volkswagen opakował w eleganckie sreberko podpisane IQ.Drive Travel Assist. W środku dostaniemy m.in. tempomat adaptacyjny i system utrzymania pasa ruchu. Za dopłatą oczywiście. Standardem jest za to pasywna kontrola toru jazdy.

Nowością nawiązującą do Golfa jest opcjonalna klimatyzacja wyposażona w dotykowe suwaki do kontroli temperatury. Z jakiegoś powodu producenci nadal uważają, że czymś lepszym jest przeniesienie funkcji, które do tej pory można było bezwzrokowo obsłużyć po omacku pokrętłami lub przyciskami do niewyczuwalnych, macanych paneli.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo © fot. materiały prasowe / Volkswagen

Jak już zapowiedziałem, na pokładzie nowego Volkswagena Polo nie zabraknie całego zestawu dużych ekranów. Flagowy infotainment składa się z 10,25-calowych zegarów cyfrowych oraz 9,2-calowego wyświetlacza do multimediów. W niższych wersjach standardem będzie zestaw odpowiednio 8- i 6,5-calowy.

Volkswagen Polo po liftingu – gama silnikowa

Pod maską bez zaskoczeń. Polo będzie napędzane gamą litrowych jednostek benzynowych. Najsłabsza z nich to 1.0 MPI rozwijające 80 KM. Więcej mocy zapewni 1.0 TSI generujące 95 lub 110 KM. Najmocniejszy wariant będzie parowany wyłącznie z 7-biegowym DSG.

W gamie nie zabraknie także sportowej odmiany GTI, ale szczegóły dotyczące tego modelu po liftingu dopiero poznamy. Na razie poszukiwacze charakternego wyglądu muszą zadowolić się pakietem stylistycznym R-Line.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo © fot. materiały prasowe / Volkswagen

Lifting Polo to bardzo eleganckie odświeżenie, wprowadzające ten model w dobrej formie w drugą dekadę XXI w. Bez względu na to, czy panele dotykowe nam się podobają, czy nie, trzeba przyznać, że wnętrze Polo po liftingu wygląda świeżo i nowocześnie.

Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2021 roku.

Volkswagen Polo po liftingu (2021) - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania