Volkswagen kończy przejęcia, nadal zainteresowany Alfą Romeo

Volkswagen to koncern motoryzacyjny, który od kilku ładnych lat zachowuje się, jakby grał w monopol. Gdy tylko pojawia się okazja, firma kupuje kolejne marki, których przez lata uzbierała już 12. CEO Volkswagena Martin Winterkorn wyznał, że to już koniec przejęć.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Volkswagen to koncern motoryzacyjny, który od kilku ładnych lat zachowuje się, jakby grał w monopol. Gdy tylko pojawia się okazja, firma kupuje kolejne marki, których przez lata uzbierała już 12. CEO Volkswagena Martin Winterkorn wyznał, że to już koniec przejęć.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku motoryzacyjnym, te słowa Winterkorna brzmią trochę tak jakby Sebastian Vettel powiedział, że nie lubi wygrywać, a McLaren przeprosił Ferrari za to, że MP4-12C jest szybszy na torze Top Gear od 458 Italii, przyznając wprost, że Italia jest ciekawszym autem. To nonsens.

Zdaniem Winterkorna Volkswagena ma już wystarczająco dużo marek i teraz koncern musi zająć się ich zarządzaniem. Co ciekawe, Niemiec po raz kolejny podkreślił, że jego zdaniem Alfa Romeo jest bardzo interesującą marką, jednak portfel koncernu jest na tyle absorbujący, że VW nie ma czasu kombinować nad odkupieniem Alfy od Fiata.

Obraz

Swoją droga jest co robić. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat częścią VAG stały się takie marki jak Porsche, Ducati, Scania czy Man. Oczywiście to nie koniec życzeń Martina Winterkorna. Szef wszystkich szefów Volkswagena chciałby jeszcze, by niemiecki koncern powalczył trochę o południowoazjatycji rynek, jednak nie wspominał nic o przejęciu Protona.

Bardzo ciekawe czy jeśli Fiat chciałbym się pozbyć Alfy Romeo, to czy ktokolwiek w Volkswagenie pamiętałby te słowa. Być może zapanowałaby masowa amnezja i wielka zbiórka pieniędzy.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.