Volkswagen kończy przejęcia, nadal zainteresowany Alfą Romeo

Volkswagen to koncern motoryzacyjny, który od kilku ładnych lat zachowuje się, jakby grał w monopol. Gdy tylko pojawia się okazja, firma kupuje kolejne marki, których przez lata uzbierała już 12. CEO Volkswagena Martin Winterkorn wyznał, że to już koniec przejęć.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Volkswagen to koncern motoryzacyjny, który od kilku ładnych lat zachowuje się, jakby grał w monopol. Gdy tylko pojawia się okazja, firma kupuje kolejne marki, których przez lata uzbierała już 12. CEO Volkswagena Martin Winterkorn wyznał, że to już koniec przejęć.

Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku motoryzacyjnym, te słowa Winterkorna brzmią trochę tak jakby Sebastian Vettel powiedział, że nie lubi wygrywać, a McLaren przeprosił Ferrari za to, że MP4-12C jest szybszy na torze Top Gear od 458 Italii, przyznając wprost, że Italia jest ciekawszym autem. To nonsens.

Zdaniem Winterkorna Volkswagena ma już wystarczająco dużo marek i teraz koncern musi zająć się ich zarządzaniem. Co ciekawe, Niemiec po raz kolejny podkreślił, że jego zdaniem Alfa Romeo jest bardzo interesującą marką, jednak portfel koncernu jest na tyle absorbujący, że VW nie ma czasu kombinować nad odkupieniem Alfy od Fiata.

Obraz

Swoją droga jest co robić. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat częścią VAG stały się takie marki jak Porsche, Ducati, Scania czy Man. Oczywiście to nie koniec życzeń Martina Winterkorna. Szef wszystkich szefów Volkswagena chciałby jeszcze, by niemiecki koncern powalczył trochę o południowoazjatycji rynek, jednak nie wspominał nic o przejęciu Protona.

Bardzo ciekawe czy jeśli Fiat chciałbym się pozbyć Alfy Romeo, to czy ktokolwiek w Volkswagenie pamiętałby te słowa. Być może zapanowałaby masowa amnezja i wielka zbiórka pieniędzy.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯