Volkswagen Golf GTI Clubsport na 40. rocznicę GTI - premiera

Zaprezentowany podczas festiwalu nad jeziorem Wörthersee koncepcyjny Volkswagen Golf GTI Clubsport stał się rzeczywistością. To bardzo mocny hot hatch, który osiągami ociera się o Golfa R.

Obraz
Marcin Łobodziński

Cztery miesiące temu pisaliśmy Wam po raz pierwszy o limitowanej edycji Golfa GTI Clubsport, który zostanie wypuszczony na rynek z okazji 40-lecia Golfa GTI. Niewiele później Volkswagen zaprezentował szkice tego auta oraz sam pojazd podczas GTI Treffen am Wörthersee. Dziś dowiadujemy się nieco więcej o tym samochodzie.

Napędzany 2-litrowym motorem TSI generującym 265 KM mocy maksymalnej jest w stanie rozpędzić się do setki w 6 sekund jeżeli samochód zostanie wyposażony w manualną, 6-stopniową skrzynię biegów. W połączeniu z przekładnią DSG silnik ten rozpędzi Golfa GTI w 5,9 s do 100 km/h. Dzięki funkcji overboost chwilowe zwiększenie mocy pozwala uzyskać 290 KM. Producent przy okazji podaje zużycie paliwa, które ma średnio wynieść 6,9 l/100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Obraz

Prezentowane na zdjęciach auto doskonale odpowiada wcześniej opublikowanym szkicom, a zatem z Golfem GTI Clubsport otrzymujemy zmodyfikowany zderzak przedni, nowe felgi kute z lekkich stopów o średnicy 18 cali (19-calowe jako opcja), dwie końcówki układu wydechowego, sporych rozmiarów spojler dachowy oraz czarne listwy na bokach nadwozia. Listwy te mają przypominać o pierwszym Golfie GTI z 1976 roku, który też takie miał. Czarny jest również wspomniany spojler, tzw. dyfuzor, lusterka i dach, które mają kontrastować z białym lakierem Onyx. Samochód będzie jednak oferowany z innymi kolorami lakieru. Auto nosi oczywiście stosowne oznaczenia CLUBSPORT na listwach bocznych oraz czerwone GTI na grillu, klapie bagażnika i zaciskach hamulcowych. Dla podkreślenia jego charakteru przyciemniono subtelnie dolną część reflektorów oraz tylne światła LED. Dzięki tym wszystkim zmianom samochód wygląda nie mniej rasowo od Golfa R. Jest też niewiele wolniejszy, a na torze mógłby spokojnie podgryzać Seata Leona Cuprę 280.

Obraz

Zaglądając do wnętrza zupełnie oczekiwanie zauważamy sportowe fotele z logo GTI i unikatowym obszyciem tapicerki, również mającym korzenie gdzieś w latach 70. Elementy zwykle pokryte skórą w tym modelu zostały wykonane z Alcantary. Nakładki na pedały i dywaniki są dedykowane tylko tej właśnie wersji.

Samochód zostanie zaprezentowany oficjalnie we Frankfurcie, a sprzedaż według wcześniejszych informacji ma ruszyć w przyszłym roku. To kolejna atrakcja dla wielbicieli Volkswagena i kultu GTI. Auto ma okazję stać się wartościowym egzemplarzem kolekcjonerskim, choć na chwilę obecną nie wiemy do ilu sztuk zostanie ograniczona produkcja.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne