Vision iNext, czyli przyszłość według BMW. Ja chyba spasuję

BMW odsłoniło koncept Vision iNext. Podczas gdy Audi i BMW w ciągu kilku ostatnich dni pokazały produkcyjne wersje elektrycznych crossoverów, ekipa z Monachium zamierza podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Jesteśmy pod wrażeniem.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nie da się ukryć, że wygląd BMW i-Next jest dyskusyjny. Linia boczna szyb ściągnięta jest dostępnego już i3. Felgi mają aż 24 cale średnicy. Nerki – nierozerwalnie powiązane z marką - stają się coraz większe, co więcej nie mają one już takiego zastosowania jak w przypadku tradycyjnych, napędzanych spalinowymi jednostkami, samochodów. Teraz gigantyczne nerki (imitujące skrzydła motyla czy też rozciągnięty grill Kii) mieszczą radary, czujniki i inne elementy odpowiedzialne za jazdę autonomiczną.

Najwidoczniej era Chrisa Bangla nie jest najgorszym etapem w stylistyce BMW.
Najwidoczniej era Chrisa Bangla nie jest najgorszym etapem w stylistyce BMW. © mat.prasowe

Bo oczywiście gigantyczne BMW i-Next jest elektryczne, autonomiczne i połączone z siecią. Przynajmniej na razie nie wiadomo co może napędzać tego SUV-a, lecz już inżynierowie potwierdzili zasięg na poziomie 600 kilometrów. Kierownica nie ma żadnego fizycznego połączenia z kołami, a ponadto chowa się, gdy zdecydujemy się na bycie wożonym.

Kierowca ma poczuć się jak w drogim hotelu
Kierowca ma poczuć się jak w drogim hotelu © mat. prasowe

Właśnie dlatego nieco inaczej trzeba było podejść do kwestii wnętrza. W koncepcyjnej wersji auto pomieści 4 osoby, lecz na pewno zmieni się to w wersji produkcyjnej. BMW chce, byśmy czuli się jak w ekskluzywnym butiku. Pozbyto się fizycznych przycisków, a najważniejsze dane wyświetlane są na dwóch ekranach. Polecenia będziemy wydawać poprzez gesty (dostępne już w BMW serii 5), asystenta głosowego (pojawił się niedawno) oraz klawisze wyświetlane dzięki projektorom.

Wiadomo już, że BMW i-Next będzie wyjeżdżać z fabryki w Dingolfing w 2021 roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/34] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇