Vision iNext, czyli przyszłość według BMW. Ja chyba spasuję

BMW odsłoniło koncept Vision iNext. Podczas gdy Audi i BMW w ciągu kilku ostatnich dni pokazały produkcyjne wersje elektrycznych crossoverów, ekipa z Monachium zamierza podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Jesteśmy pod wrażeniem.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nie da się ukryć, że wygląd BMW i-Next jest dyskusyjny. Linia boczna szyb ściągnięta jest dostępnego już i3. Felgi mają aż 24 cale średnicy. Nerki – nierozerwalnie powiązane z marką - stają się coraz większe, co więcej nie mają one już takiego zastosowania jak w przypadku tradycyjnych, napędzanych spalinowymi jednostkami, samochodów. Teraz gigantyczne nerki (imitujące skrzydła motyla czy też rozciągnięty grill Kii) mieszczą radary, czujniki i inne elementy odpowiedzialne za jazdę autonomiczną.

Najwidoczniej era Chrisa Bangla nie jest najgorszym etapem w stylistyce BMW.
Najwidoczniej era Chrisa Bangla nie jest najgorszym etapem w stylistyce BMW. © mat.prasowe

Bo oczywiście gigantyczne BMW i-Next jest elektryczne, autonomiczne i połączone z siecią. Przynajmniej na razie nie wiadomo co może napędzać tego SUV-a, lecz już inżynierowie potwierdzili zasięg na poziomie 600 kilometrów. Kierownica nie ma żadnego fizycznego połączenia z kołami, a ponadto chowa się, gdy zdecydujemy się na bycie wożonym.

Kierowca ma poczuć się jak w drogim hotelu
Kierowca ma poczuć się jak w drogim hotelu © mat. prasowe

Właśnie dlatego nieco inaczej trzeba było podejść do kwestii wnętrza. W koncepcyjnej wersji auto pomieści 4 osoby, lecz na pewno zmieni się to w wersji produkcyjnej. BMW chce, byśmy czuli się jak w ekskluzywnym butiku. Pozbyto się fizycznych przycisków, a najważniejsze dane wyświetlane są na dwóch ekranach. Polecenia będziemy wydawać poprzez gesty (dostępne już w BMW serii 5), asystenta głosowego (pojawił się niedawno) oraz klawisze wyświetlane dzięki projektorom.

Wiadomo już, że BMW i-Next będzie wyjeżdżać z fabryki w Dingolfing w 2021 roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/34] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony