Trudno w to uwierzyć, ale Lancia sprzedaje się lepiej niż Alfa Romeo

Lancia? Ta marka jeszcze istnieje? Zapewne wielu z was zada sobie podobne pytanie. Odpowiedź brzmi: istnieje, ale tylko we Włoszech. W dodatku oferuje zaledwie jeden model jakim jest Ypsilon. Mimo to w wynikach europejskiej sprzedaży wyprzedza całą gamę Alfy Romeo.

W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Lancia to firma, która dała nam Deltę Integrale, Stratosa i Fulvię, a poza tym zapoczątkowała wiele rozwiązań stosowanych po dziś. Wiecie, że Lancia Lambda była pierwszym, seryjnie produkowanym samochodem z nadwoziem samonośnym? Mimo to włoska marka zawsze należała do niszy i nigdy nie odnotowała oszałamiających wyników sprzedaży.

Ostatecznie doprowadziło to do jej marginalizacji. Ofertę ograniczono do jednego rynku i jednego modelu. Mowa o miejskim Ypsilonie oferowanym wyłącznie we Włoszech. Wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy z istnienia takiego pojazdu, a mimo to sprzedaje się on lepiej niż wszystkie alfy romeo razem wzięte.

Obecnie w gamie Alfy znajdziemy Giuliettę, Giulię i Stelvio. W pierwszej połowie 2019 roku cała trójka trafiła do 27 702 europejskich klientów. Nie jest to zbyt oszałamiający wynik, a wygląda on jeszcze marniej, gdy zestawimy go z Lancią.

Ypsilon w samych tylko Włoszech sprzedał się w liczbie 34 700 egzemplarzy. Na Półwyspie Apenińskim uwielbiają ten model, choć nie należy on już do najmłodszych - obecna generacja zadebiutowała w 2011 roku.

Połączenie praktyczności 5-drzwiowego nadwozia z włoskim stylem i niewielkimi wymiarami najwyraźniej trafia do włoskich serc, co powinno cieszyć także wszystkich Polaków - Ypsilon jest bowiem produkowany w tyskiej fabryce FCA, tuż obok Fiata 500. Sukces Lancii rzuca jednak światło na nie najlepszą sytuację marki Alfa Romeo.

Giulia nie spotkała się z aprobatą klientów, Giulietta jest już zbyt leciwa by dotrzymać kroku konkurencji, a Stelvio, mimo przynależności do modnego segmentu SUV-ów także nie zachwyca wynikami sprzedaży. Alfa Romeo potrzebuje kolejnych nowości, bo w innym przypadku może szybko podzielić los Lancii.

Wybrane dla Ciebie

Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach