WAŻNE
TERAZ

Ujawnili dane o zdrowiu Cenckiewicza. Jest ruch prokuratury

Toyota Prius PHV

Na Paris Motor Show Toyota pokaże nowego Priusa. Tymczasem w Londynie rozpoczęły się pierwsze próby Priusa PHV z tzw. wydłużonym trybem elektrycznym. Nowość polega na doładowywaniu hybrydowego akumulatora z 40 rozmieszczonych w różnych punktach Londynu, dystrybutorów doładowywania.

Obraz
Mateusz Gajewski

Toyota wespół z firmą eDF Energy, największą w Wielkiej Brytanii firmą energetyczną, testuje zmodyfikowaną wersję Priusa PHV (plug-in hybrid vehicle). Dzięki 40 punktom doładowywania energią elektryczną hybrydowego akumulatora NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowego), znacznie wydłuży się zasięg hatchbacka bez konieczności włączania silnika iskrowego.

Na Paris Motor Show Toyota pokaże nowego Priusa. Tymczasem w Londynie rozpoczęły się pierwsze próby Priusa PHV z tzw. wydłużonym trybem elektrycznym. Nowość polega na doładowywaniu hybrydowego akumulatora z 40 rozmieszczonych w różnych punktach Londynu, dystrybutorów doładowywania.

Toyota wespół z firmą eDF Energy, największą w Wielkiej Brytanii firmą energetyczną, testuje zmodyfikowaną wersję Priusa PHV (plug-in hybrid vehicle). Dzięki 40 punktom doładowywania energią elektryczną hybrydowego akumulatora NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowego), znacznie wydłuży się zasięg hatchbacka bez konieczności włączania silnika iskrowego.

Pracownicy i inżynierowie firmy eDF Energy przez okrągły rok będą testować zmodyfikowanego Priusa drugiej generacji, by potwierdzić wcześniej przyjęte założenia dotyczące: mniejszego spalania w ruchu miejskim, niezawodności, zasięgu, niekłopotliwej codziennej obsługi i osiągów. Brytyjska firma zobowiązała się także do zwiększenia ilości punków ładowania do końca roku.

Ten nowatorski sposób na zwiększenie zasięgu przyczyni się do kolejnego obniżenia emisji CO2, co więcej, umożliwi Toyocie wjazd do centrum bez dodatkowych opłat. Kierowca musi jedynie pamiętać o obowiązku doładowania baterii ze wspomnianego ulicznego dystrybutora (lub we własnym garażu). To proste zadanie wykona każda kobieta, wystarczy wpiąć wtyczkę do gniazdka zasilającego, jak kabel suszarki do włosów.

Szczątkowe informacje wypłynęły od głównego inżyniera projektu Priusa Koei Saga. I nic dziwnego, skoro na starych akumulatorach NiMH, już po przejechaniu ok. 25 km trzeba było podładowywać serce hybrydy w ciągu dwóch godzin! Nowe baterie jonowo-litowe mają diametralnie zmienić ten stan rzeczy.

Dodajmy, iż podobne testy hybrydowej Toyoty przeprowadzone były we wrześniu 2007 roku w kraju nad Sekwaną.

Teraz, Prius PHV ma ulepszone akumulatory (ale nadal Ni-MH), pozwalające na zmagazynowanie jeszcze większej energii. Jak zapewniają inżynierowie* eDF Energy*, hybrydowa Toyota zużywa ok. 60 procent mniej energii od seryjnego Priusa drugiej generacji. Ocena dotyczyła wyniku na dystansie 30 km.

Nowe akumulatory litowo-jonowe, mniejsze i lżejsze Toyota wprowadzi już w 2009 roku. Mają znacznie wydłużyć zasięg i skrócić czas ładowania. Baterie opracowywane specjalnie dla Toyoty przez spółkę Matsushita Electric Industrial mają znaleźć się też pod maską Priusa trzeciej generacji.[block position="inside"]10575[/block]

Źródło: mototarget

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀