Toyota Prius PHV
Na Paris Motor Show Toyota pokaże nowego Priusa. Tymczasem w Londynie rozpoczęły się pierwsze próby Priusa PHV z tzw. wydłużonym trybem elektrycznym. Nowość polega na doładowywaniu hybrydowego akumulatora z 40 rozmieszczonych w różnych punktach Londynu, dystrybutorów doładowywania.
24.09.2008 | aktual.: 02.10.2022 15:33
Toyota wespół z firmą eDF Energy, największą w Wielkiej Brytanii firmą energetyczną, testuje zmodyfikowaną wersję Priusa PHV (plug-in hybrid vehicle). Dzięki 40 punktom doładowywania energią elektryczną hybrydowego akumulatora NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowego), znacznie wydłuży się zasięg hatchbacka bez konieczności włączania silnika iskrowego.
Na Paris Motor Show Toyota pokaże nowego Priusa. Tymczasem w Londynie rozpoczęły się pierwsze próby Priusa PHV z tzw. wydłużonym trybem elektrycznym. Nowość polega na doładowywaniu hybrydowego akumulatora z 40 rozmieszczonych w różnych punktach Londynu, dystrybutorów doładowywania.
Toyota wespół z firmą eDF Energy, największą w Wielkiej Brytanii firmą energetyczną, testuje zmodyfikowaną wersję Priusa PHV (plug-in hybrid vehicle). Dzięki 40 punktom doładowywania energią elektryczną hybrydowego akumulatora NiMH (niklowo-metalowo-wodorkowego), znacznie wydłuży się zasięg hatchbacka bez konieczności włączania silnika iskrowego.
Pracownicy i inżynierowie firmy eDF Energy przez okrągły rok będą testować zmodyfikowanego Priusa drugiej generacji, by potwierdzić wcześniej przyjęte założenia dotyczące: mniejszego spalania w ruchu miejskim, niezawodności, zasięgu, niekłopotliwej codziennej obsługi i osiągów. Brytyjska firma zobowiązała się także do zwiększenia ilości punków ładowania do końca roku.
Ten nowatorski sposób na zwiększenie zasięgu przyczyni się do kolejnego obniżenia emisji CO2, co więcej, umożliwi Toyocie wjazd do centrum bez dodatkowych opłat. Kierowca musi jedynie pamiętać o obowiązku doładowania baterii ze wspomnianego ulicznego dystrybutora (lub we własnym garażu). To proste zadanie wykona każda kobieta, wystarczy wpiąć wtyczkę do gniazdka zasilającego, jak kabel suszarki do włosów.
Szczątkowe informacje wypłynęły od głównego inżyniera projektu Priusa Koei Saga. I nic dziwnego, skoro na starych akumulatorach NiMH, już po przejechaniu ok. 25 km trzeba było podładowywać serce hybrydy w ciągu dwóch godzin! Nowe baterie jonowo-litowe mają diametralnie zmienić ten stan rzeczy.
Dodajmy, iż podobne testy hybrydowej Toyoty przeprowadzone były we wrześniu 2007 roku w kraju nad Sekwaną.
Teraz, Prius PHV ma ulepszone akumulatory (ale nadal Ni-MH), pozwalające na zmagazynowanie jeszcze większej energii. Jak zapewniają inżynierowie* eDF Energy*, hybrydowa Toyota zużywa ok. 60 procent mniej energii od seryjnego Priusa drugiej generacji. Ocena dotyczyła wyniku na dystansie 30 km.
Nowe akumulatory litowo-jonowe, mniejsze i lżejsze Toyota wprowadzi już w 2009 roku. Mają znacznie wydłużyć zasięg i skrócić czas ładowania. Baterie opracowywane specjalnie dla Toyoty przez spółkę Matsushita Electric Industrial mają znaleźć się też pod maską Priusa trzeciej generacji.[block position="inside"]10575[/block]
Źródło: mototarget