Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta

Toyota i Suzuki działają wspólnie już od ponad trzech lat na polu technologii informatycznych, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Od teraz należy do tego dodać także pojazdy autonomiczne i napędy hybrydowe. Na mariażu japońskich koncernów powinni skorzystać także Polacy.

Akio Toyoda i Osamu Suzuki.Akio Toyoda i Osamu Suzuki.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Toyota i Suzuki połączą swoje kapitały, by wspólnie pracować nad nowoczesnymi technologiami dotyczącymi systemów autonomicznej jazdy i napędów hybrydowych. Umowa zostanie przypieczętowana częściową wymianą akcji - Toyota za 907 mln dolarów nabędzie 4,94 proc. udziałów w Suzuki, które to z kolei wejdzie w posiadanie pakietu akcji Toyoty o wartości 454 mln dolarów.

Japońskie firmy zamierzają przede wszystkim skupić się na dogonieniu konkurencji w technologiach dotyczących autonomicznej jazdy. Istnieje wielu producentów, w szczególności tych premium, którzy obecnie stoją na znacznie wyższym poziomie zaawansowania w rozwoju pojazdów autonomicznych. Biorąc jednak pod uwagę kapitał oraz doświadczenie obu firm, możemy być pewni sukcesu.

Druga część umowy dotyczy wspólnego rozwoju napędów hybrydowych. Nie da się ukryć, że Suzuki powinno na tym mocno skorzystać, znacząco rozbudowując swoją ofertę modelową, wliczając w to oczywiście auta hybrydowe. Obecność nowych napędów może znacząco przyczynić się do zwiększenia zainteresowania klientów marką Suzuki.

To dobra wiadomość nie tylko dla Japończyków, ale i Polaków. Warto bowiem pamiętać, że Toyota produkuje zespoły napędowe do swoich aut w Wałbrzychu. Teraz, gdy będą one trafiać także pod maski Suzuki, zapotrzebowanie prawdopodobnie wzrośnie, co może przełożyć się na zwiększenie ilości miejsc pracy w polskim zakładzie. Z kolei w Jelczu-Laskowicach wytwarzany będzie nowy, małolitrażowy silnik Suzuki. Już niebawem powinniśmy poznać pierwsze efekty współpracy, na której bez wątpienia skorzystają obydwie marki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł