Toyota GT86 z silnikiem SkyActiv i KERS?

W maju tego roku oficjalnie potwierdzono zawarcie współpracy na poziomie technologicznym w dziedzinie napędów pomiędzy Toyotą a Mazdą. Niepotwierdzone przez Toyotę informacje mówią o tym, że jednym z pierwszych owoców tej współpracy ma być druga generacja modelu GT86, która otrzyma silnik SkyActiv wyposażony w system KERS.

Obraz
Marcin Łobodziński

O tym, że nowa generacja Toyoty GT86 ma być zbudowana na płycie podłogowej najnowszej Mazdy MX-5 mówi się już od dłuższego czasu. Od maja obie firmy wymieniają się swoją wiedzą na temat jednostek napędowych i prawdopodobnie również silnik ma być konstrukcją podobną do tej z Hiroszimy. Niektóre źródła mówią o konstrukcji własnej Toyoty z technologią SkyActiv Mazdy, inne o dostarczaniu silników przez Mazdę. Tak czy owak Toyotę ma napędzać jednostka z technologią SkyActiv o pojemności 1,5 litra i tym samym, GT86 przestanie być bliźniakiem Subaru BRZ. Chyba, że Subaru zdecyduje się dołączyć do tej dwójki. Krążą jednak pogłoski na temat oderwania się Subaru od projektu GT86/BRZ, ponieważ taki samochód nie do końca pasuje do czteronapędowej tradycji tej marki.

Kolejną informacją, która dopiero teraz pojawiła się w mediach jest chęć stworzenia przy silniku SkyActiv systemu odzyskiwania energii KERS, takiego, jak do niedawna stosowano w Formule 1. Miałby on na celu dodanie mocy maksymalnej, która miałaby się kształtować w okolicy 190 KM, co przy niższej masie własnej oznaczałoby lepsze osiągi niż w obecnej generacji GT86. Mówi się też o turbodoładowaniu, które miałoby trafić do silnika, co ostatecznie oznaczałoby zerwanie z założeniami Mazdy, a jednocześnie samodzielne opracowanie silnika przez Toyotę. Mazda jako producent silników benzynowych jest zdania, że na chwilę obecną w konstrukcji wolnossącej tkwią jeszcze na tyle duże rezerwy, że nie ma konieczności stosowania turbodoładowania.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów