Toyota Aygo X – miejski samochód, jakiego jeszcze nie było

Klasa aut miejskich kurczy się z roku na rok, a Toyota Aygo w nowej odsłonie urosła, zyskała garść nowych technologii i prezentuje się lepiej niż kiedykolwiek. Nowy miejski model Toyoty wjeżdża do salonów i wprowadza do segmentu A elementy wyposażenia i opcje, których jeszcze nigdy w tej klasie nie widzieliśmy. Czym wyróżnia się nowa Toyota Aygo X?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Produkcja miejskich aut z roku na rok staje się coraz mniej opłacalna. Producenci wycofują swoje modele z segmentu A w odpowiedzi na rosnące ceny podzespołów, coraz lepsze wymagane przez normy oraz przepisy wyposażenie, a także wyzwania związane z koniecznością zmniejszenia poziomu emisji CO2. Toyota nie boi się wyzwań, a w obecnej sytuacji rynkowej upatruje szansę. Nowa Toyota Aygo X, następca Aygo, najlepiej sprzedającego się auta miejskiego, wjeżdża do salonów i imponuje wyposażeniem oraz stylem, którego trudno spodziewać się w klasie najmniejszych samochodów. Długa lista jej zalet zaczyna się już od tego, co widoczne na pierwszy rzut oka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Materiał Partnera

Nowa Toyota Aygo X stała się crossoverem

Aygo X czyta się jako „Aygo Cross”. Ta nazwa zdradza, że Aygo w nowej odsłonie stało się crossoverem i jest to jedyny tego typu samochód w segmencie A. Inżynierowie sięgnęli po sprawdzone rozwiązania z Toyoty Yaris i dostosowali je do potrzeb mniejszych aut. Przednia część jest niemal taka sama, jak w aucie klasy B, zaś tylna połowa została skrócona, by Aygo X swoimi wymiarami plasowało się poniżej Yarisa i oferowało pożądaną wśród miejskich aut zwinność. Mierzące równo 3700 mm Aygo X jest szersze (1740 mm) i wyższe (1525 mm) od poprzednika, ale wciąż bez trudu zaparkujemy nim w ciasnych lukach.

Charakteru dodają mu 17-calowe felgi, które należą do standardowego wyposażenia. To prawdziwy ewenement, nie tylko w klasie A, bo gdy spojrzymy na cenniki kompaktowych aut klasy premium, zobaczymy, że w bazowym wyposażeniu najczęściej spotykanym rozmiarem są koła o średnicy 16 cali. Opcjonalne, 18-calowe felgi i czarny, kontrastujący dach to elementy wyposażenia, które nadają Aygo X wyjątkowego charakteru. W stylistyce zauważalny jest również duch poprzednika, który najłatwiej dostrzec w tylnej części. Szklana pokrywa klapy bagażnika oraz pionowe tylne światła od razu zdradzają, że mamy do czynienia z Toyotą Aygo w nowej odsłonie. Wraz z nadwoziem, powiększyła się ilość miejsca we wnętrzu oraz bagażnik, który teraz ma 231 litrów pojemności.

Aygo X to samochód dla tych, którzy szukają miejskiego auta o naprawdę unikalnym charakterze. Jego odważna stylistyka, podkreślona dostępnymi w wyższych wersjach dwukolorowym lakierowaniem i ogromnymi kołami, których średnica stanowi nawet 40% całej wysokości pojazdu, to dopiero początek. Opcjonalny, elektrycznie składany materiałowy dach sprawia, że miejska Toyota wygląda jeszcze bardziej szykownie i pozwala cieszyć się słońcem podczas jazdy. Kierowca może też liczyć na nowoczesne udogodnienia z wyższych segmentów – opcjonalną automatyczną skrzynię biegów i wysokiej klasy system nagłośnienia, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, a w wyższych wersjach multimedia i nawigację podłączone do własnego internetu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Materiał Partnera

Toyota Aygo X ma pod maską sprawdzony silnik

Podobieństwa do poprzednika nie kończą się na nazwie oraz ukształtowaniu tylnej części nadwozia. Konstruktorzy sięgnęli po sprawdzone rozwiązania w kwestii napędu – pod maską pracuje 72-konny silnik benzynowy, który powstaje w polskiej fabryce w Jelczu-Laskowicach. Jednostka 1.0 VVT-i ma 3 cylindry i może być sparowana z manualną, 5-biegową skrzynią, lub bezstopniowym automatem Multidrive S, który zdejmuje z kierowcy obowiązek manualnej zmiany biegów, co w mieście jest prawdziwie bezcennym udogodnieniem. Układ napędowy jest ekonomiczny i zapewnia dynamikę odpowiednią do miejskiej jazdy. Niewielka masa samochodu sprawia, że Aygo X jest zwinne i nie potrzebuje mocniejszego silnika, by gwarantować radość z jazdy. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko od 4,7 l/100 km.

Wymiata w mieście

Oszczędny układ napędowy i niewielkie wymiary to nie jedyne zalety, które czynią z Aygo X doskonały wybór do miejskiej jazdy. Jeśli szukamy samochodu do podboju jednokierunkowych uliczek, wysokich krawężników, ciasnych parkingów i jezdni usianych studzienkami, z pewnością ucieszy nas, że Aygo X ma wyraźnie wyższy prześwit od poprzednika. Forma crossovera, którą przybrała miejska Toyota sprawiła, że pokonywanie progów zwalniających i podobnych im miejskich przeszkód będzie pestką. Trzeba również podkreślić, że zwiększenie rozstawu osi i większe felgi nie przeszkodziły inżynierom w zmniejszeniu promieniu skrętu nowego Aygo X. W nowym modelu wynosi on zaledwie 4,7 m! Poruszanie się po mieście umila również składany elektrycznie dach z materiału – to jeden z tych elementów opcjonalnego wyposażenia, który trudno znaleźć u rywali. Składany dach pozwala poczuć wiatr we włosach i jeździć nowym Aygo X niemal jak kabrioletem!

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Materiał Partnera

Toyota Aygo X – wyposażenie i cena

Jedną z najmocniejszych stron, a także największych różnic względem rywali jest standardowe wyposażenie Toyoty Aygo X. Już w bazowej wersji najmniejsza Toyota oferuje elementy i technologie, za które zazwyczaj trzeba słono dopłacić.

Toyota Aygo X Active

Podstawowa wersja Active ma w standardzie 17-calowe felgi z oponami 175/65 R17. O bezpieczeństwo i wygodę jazdy zadba układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych oraz rowerzystów i asystent utrzymania pasa ruchu. Prawdziwym ewenementem jest dostępny bez dopłaty inteligentny tempomat adaptacyjny, który samodzielnie utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu. Do kompletu, w bazowej odmianie otrzymujemy również system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym i interfejsem Apple CarPlay i Android Auto oraz manualną klimatyzację. Aż trudno uwierzyć, że tak wyposażony samochód może dziś kosztować 60 900 zł lub 741 zł netto miesięcznie w leasingu KINTO ONE. Dla tych, którzy oczekują najlepszej relacji ceny do wyposażenia, a także bezkompromisowego stylu, przygotowano również bogatsze wersje, w tym odmiany Style i Aygo X Limited.

Toyota Aygo X Style

Wersja Style (od 66 900 zł) łączy doskonałe wyposażenie z korzystną ceną i, jak wskazuje jej nazwa, nie pozostawia nic do życzenia w kwestii stylu. Dwukolorowe nadwozie wyróżnia auto i nawiązuje do poprzednika, a 17-calowe felgi aluminiowe dodają charakteru. Standardem w tej wersji jest również system multimedialny z ekranem o przekątnej 8 cali, kamera cofania, przyciemniane szyby tylne, podsufitka w ciemnej tonacji, a także światła przeciwmgielne. W wersji Style dostajemy również elementy z niższej wersji Comfort – kierownicę obszytą skórą, regulację wysokości fotela kierowcy czy dodatkowe elementy wygłuszenia ograniczające hałas w kabinie. Polecany pakiet wyposażenia Tech wydłuża listę o klimatyzację automatyczną, system multimedialny z większym, 9-calowym ekranem dotykowym, nawigację Connected z mapami online, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto, czujnik deszczu, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, dodatkowe oświetlenie nastrojowe we wnętrzu, a także zdalne odblokowywanie i blokowanie zamka przez aplikację MyT.

Toyota Aygo X Limited

Aygo X Limited to wariant dla tych, którzy nie chcą iść na kompromisy i oczekują najlepszego wyposażenia i stylu, na którym łatwo zawiesić oko. Limitowana edycja, w cenie 79 900 zł oferuje 18-calowe felgi w kolorze matowej czerni, LED-owe światła główne, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, tapicerkę materiałową z elementami skóry oraz przeszyciami w kolorze Mandarina Orange, system bezkluczykowego dostępu do samochodu i elementy dekoracyjne w kolorze Mandarina Orange. W tej wersji możemy zdecydować się na pakiet Skyview Air, czyli opisany wyżej, elektrycznie składany dach, a także nagłośnienie Premium Audio JBL, które wypełnia wnętrze auta muzyką w doskonałej jakości i głębokim, mocnym basem.

Materiał sponsorowany przez Toyota
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach