Test: Range Rover Evoque - cena odgrywa rolę drugoplanową

Range Rover Evoque jest na rynku od 2011 roku. Kiedy po 7 latach druga generacja ujrzała światło dzienne, otrzymała żartobliwą nazwę-Baby Velar. Ciężko się z tym nie zgodzić, bo gdyby nie proporcje nadwozia, można się pomylić.

Maciej Gomułka

Range Rover Evoque - test wideo

Nadwozie aktualnego wcielenia modelu Evoque nie przeszło praktycznie żadnych zmian. Najwięcej różnic jest we wnętrzu samochodu oraz pod maską. Z palety dostępnych jednostek zniknął diesel o mocy 240 koni. Aktualnie najmocniejszy silnik wysokoprężny ma moc 204 koni mechanicznych. Do wyboru jest jeszcze jednostka o mocy 163 koni. Wariantów benzynowych jest więcej. Do wyboru są 4 silniki o mocy od 160 do 300 koni.

W środku największą widoczną zmianą jest nowa kierownica. Ponadto mamy odświeżony system multimedialny, który działa sprawniej i ładniej wygląda. Za to wszystko jednak należy zapłacić cenę, która dla wielu może być zbyt wygórowana, aczkolwiek Land Rover nigdy nie starał się walczyć o klienta cennikiem, który w tym wypadku otwiera kwota 196 tysięcy złotych. Wybierając bogatą wersję wyposażenia oraz decydując się na opcje dodatkowe, możemy bez problemu przekroczyć 300 tysięcy.

Dla kogo jest najnowszy Range Rover Evoque? Moim zdaniem samochód nie jest typowo "kobiecy", jak powszechnie można uważać. To dojrzały i kompaktowy SUV, który dobrze czuje się w mieście. Zachwyci każdego, kto ceni w samochodach elegancję i harmonię kształtów zarówno w środku jak i na zewnątrz.

Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟