Test: Range Rover Evoque - cena odgrywa rolę drugoplanową

Range Rover Evoque jest na rynku od 2011 roku. Kiedy po 7 latach druga generacja ujrzała światło dzienne, otrzymała żartobliwą nazwę-Baby Velar. Ciężko się z tym nie zgodzić, bo gdyby nie proporcje nadwozia, można się pomylić.

Maciej Gomułka

Range Rover Evoque - test wideo

Nadwozie aktualnego wcielenia modelu Evoque nie przeszło praktycznie żadnych zmian. Najwięcej różnic jest we wnętrzu samochodu oraz pod maską. Z palety dostępnych jednostek zniknął diesel o mocy 240 koni. Aktualnie najmocniejszy silnik wysokoprężny ma moc 204 koni mechanicznych. Do wyboru jest jeszcze jednostka o mocy 163 koni. Wariantów benzynowych jest więcej. Do wyboru są 4 silniki o mocy od 160 do 300 koni.

W środku największą widoczną zmianą jest nowa kierownica. Ponadto mamy odświeżony system multimedialny, który działa sprawniej i ładniej wygląda. Za to wszystko jednak należy zapłacić cenę, która dla wielu może być zbyt wygórowana, aczkolwiek Land Rover nigdy nie starał się walczyć o klienta cennikiem, który w tym wypadku otwiera kwota 196 tysięcy złotych. Wybierając bogatą wersję wyposażenia oraz decydując się na opcje dodatkowe, możemy bez problemu przekroczyć 300 tysięcy.

Dla kogo jest najnowszy Range Rover Evoque? Moim zdaniem samochód nie jest typowo "kobiecy", jak powszechnie można uważać. To dojrzały i kompaktowy SUV, który dobrze czuje się w mieście. Zachwyci każdego, kto ceni w samochodach elegancję i harmonię kształtów zarówno w środku jak i na zewnątrz.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu