Test: Mercedes C All‑Terrain – sprawdzam, czy Mercedes miał rację
Mercedes Klasy C All-Terrain to tak naprawdę żadna nowość, bo takich samochodów jest wiele. Mamy o dawna na rynku Volvo V60 Cross Country, Audi A4 Allroad czy Octavię Scout. Jest to jednak zupełna nowość dla samego Mercedesa, bo do tej pory terenowe kombi występowało tylko w Klasie E. S206 jest pierwszą Klasą C w historii marki, która otrzymała takie nadwozie.
31.08.2022 | aktual.: 04.10.2022 14:35
Mercedes Klasa C All-Terrain – test wideo
Na samym początku trzeba wspomnieć, czym wyróżnia się ta odmiana. Przede wszystkim plastiki dookoła samochodu to element chyba najbardziej charakterystyczny dla tego typu samochodów, który już z daleka ma krzyczeć, że to auto krzaków się nie boi. Mamy tutaj również zmienioną atrapę chłodnicy z pojedynczą listwą, która jest znakiem charakterystycznym dla Klasy C All-Terrain, czy większe – specjalnie opracowane dla tej wersji – koła z prostym i bardzo klasycznym wzorem felg.
Elementem charakterystycznym są również srebrne dokładki przedniego i tylnego zderzaka oraz progów. Ciężko jest je zauważyć na tym egzemplarzu, bo ich tam nie ma. Dlaczego? O tym w filmie.
Warto również wspomnieć, że – poza wyglądem – Klasa C All-Terrain ma zwiększony prześwit o 40 mm względem zwykłej Klasy C, a do tego na pokładzie ma masę systemów. Przykładowo, oprócz trybów ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, wariant All-Terrain oferuje dwa dodatkowe tryby DYNAMIC SELECT do jazdy poza asfaltem: OFFROAD – przeznaczony do lekkiego terenu, takiego jak drogi gruntowe, żwir lub piasek, oraz OFFROAD+ z regulacją prędkości zjazdu (DSR), zalecany do nieco cięższego terenu i dróg o większym nachyleniu. Zależnie od wybranego programu system DYNAMIC SELECT odpowiednio dostosowuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu 4MATIC.
Pewnie jesteście ciekawi, jak ten samochód radzi sobie w takim razie w terenie? Sprawdziłem to dla was. Zapraszam na test wideo.