Test: BMW i5 M60 Touring - tylko jedna wada
BMW i5 to pierwsze elektryczne kombi BMW dostępne na rynku. Po wielu latach obecności BEV-ów pod różnymi postaciami – SUV-ów, hatchbacków, liftbacków i sedanów, dopiero teraz doczekaliśmy się najbardziej praktycznego nadwozia w wydaniu na prąd. Czemu musieliśmy czekać tak długo i czy było warto?
Odpowiedzią na pierwsze pytanie jest wszystko to, co dzieje się obecnie na rynku. SUV-y dominują sprzedaż. Są pożądane przez klientów, więc są też łatwosprzedawalne. Jednocześnie są wysokomarżowe, jest to zawsze bezpieczny strzał w rynek. Producenci potrzebowali dla elektryków jak najmocniejszych argumentów sprzedażowych i atrakcyjne nadwozie było jednym z nich.
Paradoksalnie bardzo klasyczne rozwiązanie, jakim jest kombi, najwyraźniej obecnie jest niszą, a przynajmniej w tym kierunku zmierza. Globalna sprzedaż tego nadwozia spadła w latach 2019-2021 o około milion egzemplarzy, do poziomu 1,6 mln sztuk. Niemcy pozostają tutaj bardzo silnym rynkiem, ale to nie wystarczyło, by nawet u naszych zachodnich sąsiadów nadać priorytet elektryfikacji tych nadwozi.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.