BMW i5 M60© WP Autokult | Mariusz Zmysłowski

Test: BMW i5 M60 Touring - tylko jedna wada

Mariusz Zmysłowski
16 sierpnia 2024

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW i5 to pierwsze elektryczne kombi BMW dostępne na rynku. Po wielu latach obecności BEV-ów pod różnymi postaciami – SUV-ów, hatchbacków, liftbacków i sedanów, dopiero teraz doczekaliśmy się najbardziej praktycznego nadwozia w wydaniu na prąd. Czemu musieliśmy czekać tak długo i czy było warto?

Odpowiedzią na pierwsze pytanie jest wszystko to, co dzieje się obecnie na rynku. SUV-y dominują sprzedaż. Są pożądane przez klientów, więc są też łatwosprzedawalne. Jednocześnie są wysokomarżowe, jest to zawsze bezpieczny strzał w rynek. Producenci potrzebowali dla elektryków jak najmocniejszych argumentów sprzedażowych i atrakcyjne nadwozie było jednym z nich.

Paradoksalnie bardzo klasyczne rozwiązanie, jakim jest kombi, najwyraźniej obecnie jest niszą, a przynajmniej w tym kierunku zmierza. Globalna sprzedaż tego nadwozia spadła w latach 2019-2021 o około milion egzemplarzy, do poziomu 1,6 mln sztuk. Niemcy pozostają tutaj bardzo silnym rynkiem, ale to nie wystarczyło, by nawet u naszych zachodnich sąsiadów nadać priorytet elektryfikacji tych nadwozi.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWtesty samochodówBMW i5