Te SUV-y kupujemy najczęściej. Najnowszy ranking

SUV-y - od powstania tego segmentu - zyskują coraz większą rzeszę zwolenników w Europie i w Polsce. Trend ten doskonale rozszyfrowali producenci, którzy zalewają nas licznymi premierami. Sprawdź, który model był królem SUV-ów w 2018 r. i jak wygląda reszta stawki.

Mercedes-Benz GLC jest liderem w segmencie premium, ale tylko wtedy, gdy uznamy jego dwie wersje nadwoziowe za jeden model.Mercedes-Benz GLC jest liderem w segmencie premium, ale tylko wtedy, gdy uznamy jego dwie wersje nadwoziowe za jeden model.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Polski rynek samochodów typu SUV w 2018 r. wzrósł o 26,3 proc. Niedoścignioną pod względem liczby zarejestrowanych aut typu SUV jest najtańsza na rynku Dacia Duster. Jak wynika z danych opublikowanych przez Samar, w 2018 r. w naszym kraju zarejestrowano 9844 egzemplarze tego modelu. Jego najsilniejszą, choć i tak nie stanowiącą dużego zagrożenia konkurencją, był Nissan Qashqai (8537 rejestracji) oraz Hyundai Tucson (8537).

Prawdziwym hitem można określić natomiast Toyotę C-HR, która co prawda zajęła dopiero czwarte miejsce, ale jak na tak mało praktyczne auto - w przeciwieństwie do pozostałych - trzyma się bardzo dobrze. Narzekający na wysoką cenę VW Tiguana najwyraźniej nie znają wartości tego modelu, ale klienci już ją poznali. Był piątym najpopularniejszym SUV-em na rynku. Zaskakująco słabo wypadła natomiast Kia Sportage (6. miejsce).

Prawdziwy lider segmentu premium - Volvo XC60
Prawdziwy lider segmentu premium - Volvo XC60 © fot. mat. prasowe

Wśród marek premium, równie mocnym "zawodnikiem" jak Duster w markach popularnych jest Volvo XC60. 4353 rejestracji to lepszy wynik od wielu znacznie tańszych aut. Drugie w segmencie premium Audi Q5 (liczba rejestracji 2566) nie stanowi dla szwedzkiego modelu żadnego zagrożenia. Nieco inaczej wygląda sytuacja Mercedesa GLC, bo na ten model składają się odmiana klasyczna i oznaczona jako coupe z innym kształtem nadwozia. Gdyby zsumować wynik obu, mielibyśmy 4755 rejestracji, co wskazywało by go jako zwycięzcę.

Top 10 najpopularniejszych* SUV-ów w Polsce w 2018 roku:

  1. Dacia Duster - 9844 rejestracji
  1. Nissan Qashqai - 8537 rejestracji
  1. Hyundai Tucson - 8065 rejestracji
  1. Toyota C-HR - 7355 rejestracji
  1. Volkswagen Tiguan - 6847 rejestracji
  1. Kia Sportage - 6082 rejestracji
  1. Toyota RAV4 - 4892 rejestracji
  1. Volvo XC60 - 4353 rejestracji
  1. Renault Captur - 3960 rejestracji
  1. Suzuki Vitara - 3764 rejestracji

*najczęściej rejestrowanych

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony