Tak ma wyglądać nowe Suzuki Swift

Suzuki wprowadza kolejną generację Swifta, a jeszcze przed premierą możemy go zobaczyć na nieoficjalnych szkicach.

Obraz
Marcin Łobodziński

Nie tak dawno prezentowaliśmy wam podobne szkice modelu SX4 S-cross, którego poprawiono stylistycznie w niepokojący sposób. Teraz mamy mieszane uczucia po tym, co zobaczyliśmy odnośnie modelu Swift kolejnej generacji.

Suzuki zupełnie zmieniło stylistykę, choć zachowało proporcje i ogólny wygląd samochodu. Całkowicie nowy przód o heksagonalnym kształcie grilla znanym z Audi czy Hyundaia prezentuje się świeżo, ale czy jest ładny? Pozostawiamy ocenę wam. Patrząc na auto zmieniono praktycznie każdy fragment karoserii. Posłużono się przy tym znanymi u konkurentów chwytami stylistycznymi, jak na przykład odcięcie ostatniego słupka od dachu. Popatrzcie pod jak dużym kątem dach opada do tyłu, wydaje się, że pod większym niż dotychczas. Nowe jest także wnętrze, a właściwie deska rozdzielcza, w której dominuje koło. Okrągłe zegary uzupełniono okrągłymi otworami wentylacyjnymi i dużymi pokrętłami klimatyzacji. Wydaje się, że wnętrze będzie bardziej atrakcyjne od nadwozia.

Obraz

Nowy Swift został przygotowany na tej samej płycie podłogowej co Baleno, na które w redakcji czekamy. Samochód ma być nie tylko lżejszy, ale także sztywniejszy i bezpieczniejszy od poprzednika. Nastąpi również przejście na silniki doładowane z rodziny BosterJet.

Gamę jednostek napędowych najpewniej wypełni znana, wolnossąca jednostka 1.2 DualJet o mocy mniejszej niż 100 KM. Mniejszym silnikiem ma być litrowy, 3-cylindrowy BoosterJet o mocy nieznacznie przekraczającej 100 KM. Podobno pozostanie również wolnossący silnik 1,6 litra do tej pory stosowany w modelu Swift Sport o mocy 136 KM. Pojawi się także diesel 1,3 litra. W przyszłości największy silnik zostanie zastąpiony 1,4-litrowym, turbodoładowanym motorem BoosterJet stosowanym obecnie w Vitarze S o mocy 140 KM, co zdecydowanie poprawi osiągi jednego z najsłabszych hot hatchy na rynku.

Obraz

Od trzeciej generacji, stylistycznie Swift praktycznie się nie zmienia, a Japończycy trwają przy sylwetce, która chyba nie do końca się przyjmuje przynajmniej w Europie. Różnice pomiędzy czwartą i piątą generacją są jednak znacznie większe niż pomiędzy czwartą i trzecią. Na załączonych obrazkach nie widać za wiele, są to jedynie marne szkice, które mogą nie oddawać rzeczywistego wyglądu auta, ale osobiście obawiam się, że nowa sylwetka nie wnosi nic specjalnego. Nie tyle, ile nowe silniki turbodoładowane, które zdecydowanie poprawią atrakcyjność modelu.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀