Volkswagen Eos 1 generacji

Generacja
Volkswagen Eos 1 generacji

Volkswagen Eos to dwudrzwiowy coupé-kabriolet, plasujący się w segmencie "H", który reprezentowany jest przez takie modele, jak Mazda MX-5, Porsche Boxster czy Fiat Barchetta. Auto powstało na płycie podłogowej Volkswagena Golfa oraz komponentach Volkswagena Passata i produkowane jest w zakładach zlokalizowanych w mieście Palmela, w Portugalii. Volkswagen Eos zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku i jest następcą Golfa Cabrio.

Zaprojektowany przez Roberta Lešnika Volkswagen Eos mierzy 4407 mm długości, 1791 mm szerokości i 1437 mm długości i oferowany jest wyłącznie ze stalowo-szklanym dachem. Ten ostatni otwiera się w 25 s, redukując przy tym pojemność bagażnika z 300 l do 190 l. Dach został zaprojektowany przez firmę Oasys. Co ciekawe, Volkswagen Eos jest pierwszym coupé, które wprowadzono do masowej produkcji tuż po modelu Corrado w 1995 roku.

Volkswagen Eos oferowany jest z szeroką gamą jednostek napędowych. Listę silników benzynowych otwiera 1,4 l TSI o mocy 122 KM lub 160 KM, który pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki odpowiednio w 10,9 s lub 8,8 oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 196 km/h lub 215 km/h. Oba warianty spalają 8,5 l paliwa na 100 km w mieście. Nieco lepsze osiągi oferuje silnik o pojemności 2,0 l TSI i mocy 200 KM. Sprint 0-100 km/h trwa 7,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 238 km/h. W ofercie są również warianty 1.6 FSI l o mocy 115 KM, 2.0 l FSI o mocy 150 KM oraz 2.0 l TFSI o mocy 200 lub 210 KM.

Dla nieco bardziej wymagających producent przewidział możliwość zamówienia egzemplarza z 3,2 l V6 o mocy lub 3.6 V6 o mocy 260 KM. Przyspieszenie do setki obu wariantów trwa odpowiednio 7,3 s i 7,1 s

Warto także zwrócić uwagę na jednostki wysokoprężne, które pojawiały się w Eosie w wariantach 1.9 l TDI CR o mocy 140 KM oraz 2.0 l TDI o mocy 140 KM. Przestarzały wariant 1.9 pozwala uzyskać pierwszą setkę po 10,3 s, a drugi motor osiąga 100 km/h po 10,2.

Od 2009 roku Volkswagen Eos dostępny jest w specjalnej edycji o nazwie Eos White Night. Egzemplarze Eosa z tej edycji charakteryzują się niestandardowymi kołami w rozmiarze 18 cali, białym lakierem nadwozia z czarnymi akcentami, tylnymi lampami w technologii LED, sportowym zawieszeniem obniżonym o 15 mm oraz skórą nappa wewnątrz pojazdu. Nie zabrakło także kilku emblematów z nazwą specjalnej edycji. Volkswagen Eos White Night dostępny jest z całą gamą silnikową z wyjątkiem wariantu o pojemności 3,2 l V6.

Do największych zalet Volkswagena Eosa zalicza się zawieszenie, dzięki któremu nadwozie charakteryzuje się nieprzeciętną sztywnością. Pozwala to na pewniejsze pokonywanie ostrych zakrętów. Użytkownicy chwalą też przestronność, oryginalny design, bardzo dobre właściwości jezdne oraz wysoki komfort. Bolączkami Volkswagena Eosa są poziom hałasu generowany przy większych prędkościach oraz ograniczona widoczność, co nie spodoba się przede wszystkim przedstawicielkom płci pięknej. Inne wady tego samochodu to mały, niepraktyczny bagażnik, ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i wysoka cena (w porównaniu z Golfem Cabrio).

Głównymi konkurentami Volkswagena Eosa są Opel Astra TwinTop, Ford Focus CC, Volvo C70 oraz Renault Mégane CC. Następcą Volkswagena Eosa I jest Eos II, który zadebiutował w 2011 roku. Jego nadwozie upodobniono do stylistyki obecnej gamy modelowej Volkswagena, zapoczątkowanej przez Golfa szóstej generacji. Zmodernizowano cały przedni pas nadwozia oraz odświeżono wnętrze pojazdu.

3.82
Ocena na postawie 17 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Eos
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Volkswagen Eos 1 generacji

Inne generacje Volkswagen Eos

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Eos 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie