Volkswagen Arteon - poradnik kupującego w pigułce

Volkswagen Arteon może być z powodzeniem nazwany sportową odmianą Passata. Auto, które chce wejść do segmentu premium, wygląda na sporo droższe i takie jest w rzeczywistości. Którą wersją warto się zainteresować?

VW Arteon

VW Arteon (fot. mat. prasowe)

VW Arteon — podstawowe informacje

Arteon to sposób na wskrzeszenie Volkswagena CC i jednocześnie próba wejścia marki Volkswagen do segmentu premium. Stylistycznie niemiecki producent trafił w dziesiątkę i bez większego wstydu wywindował cenę na poziom, do którego Passatowi trochę brakuje, za to gra w tej samej lidze co Audi, BMW czy Mercedes.

Warto zauważyć, że VW Arteon odcina się nieco od swojego tańszego kuzyna nie tylko specyfikacjami wyposażenia, ale także wersjami silników benzynowych. Jednak to potrwa tylko chwilę, zanim Passat dostanie te same jednostki napędowe. Z drugiej strony Arteon oferuje typową dla Volkswagena dużą przestrzeń, w tym bagażową, komfort i wzorową ergonomię.

VW Arteon

Debiut: 2017 r.;
Segment: D;
Nadwozie: liftback;
Wymiary: 4862×1871x1450 mm;
Rozstaw osi: 2837 mm;
Pojemność bagażnika: 563 l;
Konkurencja: Audi A5 Sportback, Kia Stinger, BMW Serii 4 Gran Coupe.

Silniki benzynowe:

1.5 TSI (150 KM) napęd FWD — od 127 690 zł
2.0 TSI (190 KM) napęd FWD — od 145 890 zł
2.0 TSI (280 KM) napęd AWD — od 202 590 zł

Silniki Diesla:

2.0 TDI (150 KM) napęd FWD — od 146 190 zł
2.0 TDI (150 KM) napęd FWD — od 146 190 zł
2.0 TDI Bi-Turbo (240 KM) napęd AWD — od 199 090 zł

Wersje wyposażenia:

Essence, Elegance, R-Line

Która wersja VW Arteona jest naszym zdaniem najlepsza?

Choć Volkswagen przygotował trzy specyfikacje Arteona, to zdecydowanie dwie najwyższe są godne uwagi. Ok. 11–14 tys. zł wyższa cena od bazowej nie zmienia faktu, że Essence jest przygotowana dla wąskiej grupy klientów, którym bardziej zależy na tym modelu niż na odpowiedniej klasie auta. Toteż nic dziwnego, że do podstawowej specyfikacji można zamówić tylko te słabsze silniki.

Zobacz również: Volkswagen Up! 1.0 TSI (2016) - pierwsza jazda

VW Arteon

Wybierając pomiędzy wersjami Elegance lub R-Line nie decydujecie się na poziom wyposażenia, ale na stylistykę samochodu. Wszystkie elementy funkcjonalne są dokładnie te same, ceny opcji są jednakowe, natomiast wersja R-Line wyróżnia się bardziej sportową stylistyką zewnętrzną (m.in. zderzaki, obręcze kół) oraz wewnętrzną (m.in. kierownica, fotele czy czarna podsufitka).

Dlatego trudno tu jednoznacznie doradzić, którą specyfikację wyposażenia wybrać, ponieważ to wyłącznie kwestia gustu, choć cena R-Line jest wyższa o 2700 zł. Opcji jest tak wiele, że każdy klient może dokupić elementy zgodne z indywidualnymi potrzebami i gustem. Natomiast warto przyjrzeć się silnikom.

Choć silniki o mocy 190 KM mają już odpowiednie parametry do takiego samochodu, naszym zdaniem zdecydowanie najlepszy wybór stanową dwie najmocniejsze jednostki 2.0 TSI (280 KM) i 2.0 TDI Bi-turbo (240 KM). Nie tylko ze względu na osiągi, ale także na wyposażenie, a także w przypadku diesla różnicę w cenie wynoszącą tylko 12,3 tys. zł. Różnica w silnikach benzynowych jest znacznie większa, m.in. z powodu napędu na cztery koła.

Klient kupujący jedną z dwóch najmocniejszych odmian VW Arteona, dostaje bez dopłaty adaptacyjne zawieszenie, napęd na cztery koła, automatyczną skrzynię biegów, blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Do tego bardzo dobre osiągi i odpowiednią klasę auta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Awarie łańcucha rozrządu - przyczyny i diagnoza Piłeś? Nie jedź! I to przez długi czas Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Zielona Karta - co to jest i gdzie musisz ją mieć? Co to jest szpera? Wyjaśniamy działanie mechanizmu, który ułatwia "latanie bokiem" Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza Kia Stonic - poradnik kupującego w pigułce Kia Stinger – poradnik kupującego w pigułce Instalacja LPG zimą. Nie będzie problemów jak zadbasz o kilka drobiazgów Parkowanie gości na zamkniętych osiedlach. Co na to prawo? Co musi zawierać umowa sprzedaży samochodu? Podstawowe dane Używany Peugeot 5008 w pigułce Co to jest mikrohybryda? Sprawdź jak działa prosty sposób na oszczędzanie paliwa Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Najbardziej niebezpieczne drogi w Polsce. Zestawienie Yanosika Jakie dokumenty musi mieć kierowca? Jak działa przekładnia CVT? Egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. B. Plac to już tylko formalność Nie tylko rowerem. Oto pojazdy, na które nie potrzeba prawa jazdy Jak bezpiecznie i zgodnie z prawem przewieźć choinkę? Lepiej wiedzieć, niż zapłacić 500 zł mandatu 5 sposobów jak nie zgubić auta na wielkim parkingu Rejestrator jazdy za granicą. Czasami lepiej zostawić kamerę w domu

Popularne w tym tygodniu:

Czy warto bardziej dbać o silnik Diesla? Kosztuje to sporo, ale naprawy są jeszcze droższe Czy wydatek na auto może być inwestycją? Możesz zarobić nawet kilka tysięcy Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Wymieniłeś silnik na niesprawny? Sprawdź, do czego masz prawo Fotoradary i kary za prędkość w Europie. Nadużywanie pedału gazu może słono kosztować Lepkość a gęstość oleju. Sami sprawdzamy, jaka jest zależność