Volkswagen Tiguan

Model
Volkswagen Tiguan Zobacz 7 zdjęć

Volkswagen Tiguan

W 2002 roku Volkswgen dołączył do grupy producentów, którzy mają w swojej ofercie luksusowe i dobrze wyposażone auto segmentu SUV. Ta nisza rynku zaczęła coraz bardziej rosnąć, a Niemcy po kilku latach postanowili zejść o rozmiar niżej i sprawdzić, czy potrafią zrobić nieco mniejsze i tańsze autko tego segmentu.

Po tej decyzji na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2006 roku Volkswagen zaprezentował model koncepcyjny, który już w następnym roku, tym razem na targach we Frankfurcie, został odsłonięty jako pojazd w wersji produkcyjnej. Co ciekawe, nazwa Tiguan wzięła się z połączenia słów „tiger” i „iguana”, a wybrana została dzięki plebiscytowi, który przeprowadził niemiecki Auto Bild. Spośród innych propozycji odrzucone zostały nazwy Nanuk, Namib, Samun, Marrakesh oraz Beduin.

Auto powstało na platformie PQ35, która stała się bazą do budowy m.in. Audi TT, Volkswagena Tourana czy Škody Yeti. Stylistyka Tiguana nie była dla nikogo żadnym zaskoczeniem. Co więcej, na tle konkurencji auto wydaje się bardziej pseudoterenową wersją rodzinnego vana lub kombi niż pełnoprawnym SUV-em. Przednie reflektory dostały delikatną łezkę, którą wkrótce później wprowadzono także do Touarega. W zakresie stylistyki Tiguanowi zdecydowanie bliżej do Golfa Plus niż swojego większego brata, co widać także we wnętrzu. Deska rozdzielcza została niemal żywcem przejęta z Golfa.

Kompaktowy SUV w swojej pierwszej wersji, która dostępna była na rynku od 2007 roku, mierzył 4424 mm długości. Po faceliftingu, który miał miejsce w 2011 roku, Volkswagen wydłużył nieznacznie nadwozie, które obecnie mierzy 4457 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1670 mm wysokości. W zależności od wersji Tiguan waży od 1546 do 1604 kg. Przy okazji wcześniej wspomnianego faceliftingu niemiecki producent ujednolicił przedni pas i w obecnie oferowanym modelu grill schodzi się z reflektorami. Wcześniej klosze reflektorów były oddzielone od grilla delikatną linią, która okalała tablicę rejestracyjną.

Podobnie jak w przypadku innych kompaktowych SUV-ów dostępnych na rynku także tutaj producent nie zdecydował się na wprowadzenie systemu napędu na cztery koła (który u Volkswagena nosi nazwę 4Motion) do każdej wersji auta. Słabsze wersje silnikowe, w tym 110-konny diesel 2,0 TDI oraz 122-konny motor benzynowy 1,4 TSI, dostępne są wyłącznie z napędem na przednią oś.

W najmocniejszej odmianie napędzanej dokładnie taką samą jednostką, która pracuje pod maską Golfa GTI MK6, pod prawym pedałem kierowca ma 210 KM oraz 280 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem systemu 4Motion oraz 6-biegowej manualnej lub 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG. Nowoczesna skrzynia sprawia, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 s oraz osiąga prędkość maksymalną 213 km/h.

Dla miłośników jednostek wysokoprężnych dostępne są różne warianty jednostki 2,0 TDI o mocy 110, 140 lub 170 KM. Najmocniejszy diesel sprzedawany jest niestety wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią, jednak dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 350 Nm Tiguan 2,0 TDI 170 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s, spalając przy tym średnio zaledwie 6,3 l oleju napędowego.

Już w podstawowej wersji CityLine w wyposażeniu standardowym auta znaleźć można m.in. asymetrycznie składaną tylną kanapę z podłokietnikiem i możliwością przesuwania, system ESP ze stabilizacją przyczepy oraz kontrolą przechyłu, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, system start-stop czy 16-calowe obręcze aluminiowe.

Volkswagen Tiguan to bardzo praktyczny SUV z bagażnikiem o pojemności 470 l, którego powierzchnię można powiększyć do 1510 l po złożeniu tylnej kanapy. Do jego zalet należą: wysoki poziom bezpieczeństwa, który potwierdza 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, bogate wyposażenie podstawowe oraz dynamiczne jednostki napędowe. Do wad Tiguana zaliczyć można nudnawą stylistykę, której brakuje wyrazu na tle konkurencji, oraz drogie wyposażenie dodatkowe.

3.52
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy

Generacje Volkswagen Tiguan

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Tiguan: newsy, testy i recenzje

VW Tiguan - Facelifting, którego nie widać z daleka

... upodobnił się wizualnie do Touarega, pojawiły się nowe technologie na pokładzie, ale przede wszystkim dostępne będą dwie nowe odmiany. Najmocniejsza wersja R oraz hybryda typu plug-in. Jeśli jesteście ciekawi jak zmienił się Volkswagen Tiguan po ...

miesiąc temu

Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

Volkswagen Golf R w oficjalnej zapowiedzi. Będzie mocny jak nigdy

... Volkswagen Golf 8 niebawem doczeka się ostrej odmiany R. Jej debiut zaplanowano na 4 listopada 2020 roku. Już dziś jednak wiemy, czego powinniśmy się spodziewać. Duża moc i napęd na 4 koła będą głównymi wyróżnikami tego wariantu. ...

3 tygodnie temu

Volkswagen Touareg R już w salonach. Polskie ceny modelu

... Chętni mogą już składać zamówienia na najostrzejsze wydanie dużego SUV-a Volkswagena. Touareg R nie jest tani, ale kusi mocą i wyposażeniem. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 395 990 zł. ... Poszukujący mocnego, lecz niepozornie ...

miesiąc temu

Pierwsza jazda: Volkswagen Caddy 5 - Golf w wersji użytkowej

... W przypadku samochodów użytkowych czas płynie wolniej, a premiera nowego modelu jest naprawdę dużym wydarzeniem. Nie inaczej jest z Volkswagenem Caddy, który doczekał się nowej generacji – produkowanej w Polsce - i ma teraz dużo wspólnego z ...

miesiąc temu

Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek

... Zapomnijcie o dieslach, zapomnijcie nawet o hybrydach na gaz. Nie ma na rynku auta, którym da się jeździć taniej niż volkswagenem e-up!'em. Dobrze, że elektryczny maluch jest tak wydajny, bo dzięki temu łatwiej przełknąć jego niestety wysoką ...

4 tygodnie temu

Volkswagen Tiguan Allspace – SUV zamiast minivana? To możliwe

... Minivany pomimo swojej praktyczności wychodzą z mody. Ich miejsce zajmują i to całkiem skutecznie SUV-y. Jeśli SUV jest odpowiednio duży, ma to sens. Dobrym przykładem jest Volkswagen Tiguan Allspace. ... Aby SUV mógł zastąpić minivana, musi ...

dawno temu

Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Wyniki nie zaskakują

... Pięć gwiazdek i nieco rozczarowujący wynik w zakresie ochrony pieszych. Oto rezultat testów zderzeniowych elektrycznego Volkswagena ID.3. To druga po Toyocie Yaris próba przeprowadzona z wykorzystaniem nowego systemu ocen. ... Elektryczny ID.3 ...

miesiąc temu

Nowy Volkswagen Tiguan na pierwszym szkicu

... Volkswagen zapowiedział nową generację modelu Tiguan. ... się przebojem do naszych garaży na tyle skutecznie, że zaczęły wypierać klasyczne nadwozia takie jak sedany. Dlatego premiera nowego Tiguana jest dla Volkswagena istotna. To auto dostępne ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie